تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 1, 2017
18:52 یکشنبه، 12ام دیماه 1395
کد خبر: 81827

ویندوز 10 موبایل سال آینده تغییرات شگرفی خواهد داشت

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۱۷ امکانات جالبی به پلتفرم ویندوز 10 موبایل اضافه کند.
 
با وجود اینکه ویندوز 10 موبایل نسبت به آی‌اواس و اندروید، سهم بسیار کمتری از بازار دارد؛ هنوز کاربرانی علاقه‌مند به استفاده از این سیستم‌عامل هستند و انتظار دارند شاهد آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید برای ویندوز 10 موبایل باشند.
 
طبق اخبار جدید، به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷ قرار است شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل باشیم؛ برای مثال می‌توان به 3D Preview اشاره کرد. به لطف این ویژگی، کاربر می‌تواند محتوای مختص به آن را در حالت سه‌بعدی تماشا کند. علاوه بر آن، امکان تهیه‌ی محتوای سه‌بعدی نیز به کاربر داده می‌شود.
 
مشابه چنین حالتی تقریبا چند سال پیش برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شد و شاهد محصولاتی بودیم که به کاربر اجازه‌ی تماشای محتوای سه‌بعدی می‌داد. کاربر می‌توانست بعضی از ویدیوهای یوتیوب را به‌صورت سه‌بعدی تماشا کند و حتی به لطف وجود دوربین‌های سه‌بعدی در پشت تلفن، اقدام به تهیه محتوای سه‌بعدی کند.
 
بعضی از رابط‌های کاربری این محصولات نیز با در نظر گرفتن حالت سه‌بعدی طراحی شده بودند که می‌توان از میان آن‌ها به گوشی اچ‌تی‌سی EVO 3D و ال‌جی Otimus 3D اشاره کرد. این محصولات دارای تکنولوژی استریوسکوپیک بودند که بدون نیاز به عینک‌های مخصوص، به کاربر اجازه تماشای افکت‌های سه‌بعدی می‌داد.
 
یکی دیگر از امکاناتی که قرار است در ویندوز 10 موبایل شاهد بهینه شدن آن باشیم، مرورگر اج خواهد بود. به لطف این قابلیت، وقتی بخواهید از مراکز فروش آنلاین مشخصی خرید کنید از شما تقاضا می‌شود یک حساب مایکروسافت والت در مرورگر اج بسازید. با استفاده از این قابلیت، هر بار که بخواهید به‌صورت آنلاین خریداری کنید به حساب والت خود وارد می‌شوید. این قابلیت باعث می‌شود اطلاعات حساب شما مخفی باقی بماند.
 
قابلیت بعدی، اضافه شدن امکان متوقف کردن آپدیت‌های نرم‌افزاری است و به شما اجازه داده می‌شود آپدیت نرم‌افزاری را تا نهایت ۳۵ روز به تأخیر بیندازید. در تنظیمات نیز تغییراتی به وجود خواهد آمد که به شما اجازه می‌دهد در مورد اپلیکیشن‌های نصب‌شده اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.
 
البته این‌ها تنها بخشی از امکاناتی است که به ویندوز 10 موبایل در سال ۲۰۱۷ اضافه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.