لبه تکنولوژی

January 3, 2017
16:18 سه شنبه، 14ام دیماه 1395
کد خبر: 81857

با CES 2017: خودروسازان در نمایشگاه لاس‌وگاس چه خواهند کرد؟

نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی CES ۲۰۱۷ از سه‌شنبه در لاس‌وگاس آغاز به کار می‌کند و در این میان باید منتظر بمانیم که ببینیم خودروسازان در این محفل فناورانه با چه تکنولوژی‌هایی مخاطبان را غافلگیر خواهند کرد.
در این نمایشگاه قرار است خودروسازانی همچون فورد، مرسدس بنز، ب ام و فناوری‌های جدید خودرویی از سیستم‌های خودران و خودروهای الکتریکی گرفته تا رابط‌های کاربری جدید در داخل خودروها را معرفی کنند.
درمجموع حدود 9 خودروساز، 11 قطعه‌ساز خودرویی تراز اول و بیش از 300 غرفه‌دار مربوط به فناوری‌های خودرویی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
برخی از فناوری‌های خودرویی که در CES 2017 ارائه خواه شد به شرح زیر است:
 
فناوری خودران آزمایشی فورد
فورد اواخر ماه گذشته میلادی(دسامبر) اعلام کرد که نسل بعدی خودروهای خودران هیبریدی "فیوژن" خود را در نمایشگاه CES معرفی می‌کند. این خودروی جدید که در ناوگان آزمایشی فورد استفاده خواهد شد، دارای نیروی پردازش بیشتر و سخت‌افزارهای جدید شامل حسگرهای ارتقا یافته لیدار با طراحی براق است که آن‌ها را استتار می‌کند. فورد همچنین قصد دارد اطلاعات جدیدی برای سیستم سرگرمی SYNC ارائه کند.
سیستم لمسی HoloActive ب ام و
 
ب ام و قصد دارد رابط کاربری جدیدی موسوم به سیستم لمسی "هولو اکتیو" را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد. این سیستم شامل یک نمایشگر مجازی شناور آزاد است که با حالات انگشت و نه لمس صفحه کنترل می‌شود.
 
شاسی‌بلند الکتریکی EQ مرسدس بنز
شرکت مرسدس بنز اولین بار کانسپت EQ را در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد. این خودروساز به دنبال عرضه نسخه تولید انبوه این خودرو در سال 2019  است اما درعین‌حال می‌گوید این نمونه مفهومی نیز در حقیقت یک خودروی نزدیک به نسخه تولیدی است.
این خودرو دارای قابلیت‌هایی از جمله توان تردد تا 500 کیلومتر با یک‌بار شارژ و یک نمایشگر بزرگ 24 اینچی روی داشبورد است.
 
ون الکتریکی "ویژن" مرسدس بنز
مرسدس بنز در ماه سپتامبر یک ون باربری با ظاهری عجیب معرفی کرد. این خودروی تمام الکتریکی که "ویژن" نام دارد، دارای فناوری‌های پیشرفته‌ شامل یک پهپاد برای حمل خودکار بسته‌ها، فضای باری خودکار برای حمل بسته‌ها و سیستم مخابراتی برای به اشتراک‌گذاری وضعیت محموله در مرکز توزیع است. این خودرو می‌تواند 270 کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند.
 
معرفی اولین خودرو فارادی فیوچر
شرکت فارادی مستقر در لاس‌وگاس پارسال نخستین کانسپت خود را در نمایشگاه لاس‌وگاس 2016 رونمایی کرد و امسال به دنبال معرفی نخستین مدل تولیدی این خودرو است. این شرکت نه‌چندان شناخته شده قصد دارد خودروی خود را فردا (سه‌شنبه) در نشست خبری آشکار کند.
 
شایعات پیرامون الکتریکی جدید نیسان
کارلوس گون، مدیرعامل نیسان فردا در یک نشست خبری سخنرانی خواهد کرد. گمان می‌رود که وی نسل جدیدی از خودروی الکتریکی لیف را معرفی کند یا از یک خودروی برقی کاملا جدید با توان تردد 321 کیلومتر در هر بار شارژ رونمایی کند. ممکن است نیسان همچنین یک فناوری خودران پیشرفته را نیز به نمایش بگذارد.
 
کانسپت تویوتا با رابط کاربری جدید
جزئیات زیادی در مورد خودروی مفهومی جدید تویوتا در دست نیست اما این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده که خودروی جدید بر اهمیت تجربه کاربر در توسعه خودروها و ربات‌های کاملا خودران تاکید دارد. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت از برنامه‌های خود برای خودروهای متصل و سیستم‌های مخابراتی رونمایی کند.
 
فیات و مینی‌ون هیبریدی پاسیفیکا 2017
شرکت فیات-کرایسلر قصد دارد در نشست خبری خود در CES 2017 خودروی هیبریدی کاملا جدید پاسیفیکا را نمایش دهد.
این شرکت ماه گذشته از ارائه ناوگانی متشکل از 100 پاسیفیکا جدید برای آزمایش در پروژه خودران شرکت "وایمو" گوگل خبر داد. فیات-کرایسلر همچنین از نسل چهارم سیستم اتصال خودرو موسوم به Uconnect رونمایی خواهد کرد.
 
نسخه اولیه خودروی خودران هیوندای
هیوندای قصد دارد نسخه خودرانی از مدل یونیک (Ioniq) را در این نمایشگاه معرفی کند.
ویژگی جالب این نسخه ظاهر آن است که شبیه خودروهای معمولی است. بیشتر خودروهای کاملا خودران از حسگرهای مشخصی در بالا یا اطرافشان برخوردارند، هیوندای یونیک خودران شبیه یونیک معمولی بوده و حسگرهای آن مخفی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.