سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2017
20:55 پنجشنبه، 16ام دیماه 1395
کد خبر: 81896

با CES 2017: مشخصات و قیمت لپ تاپ هیبرید دل XPS 13 فاش شد

لپ تاپ جدید دل که XPS 13 نام دارد از طراحی هیبریدی بهره می‌برد و قرار است ۱۶ دی با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار روانه بازار شود.
 
به‌تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه دل قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 از نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 رونمایی کند. طبق گزارش‌های منتشرشده، این لپ تاپ درواقع ۲ در ۱ است و با استفاده از طراحی هیبریدی که دارد، به کار اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کند.
 
 
حال خبر جدیدی در فضای مجازی قرار گرفته است که به لطف آن می‌توان اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری و قیمت این محصول به دست آورد. نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 درواقع از طراحی نسخه اصلی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که در طراحی آن بازنگری شده و قابلیت هیبرید اضافه شده است که به لطف آن بتوان لپ تاپ را مانند تبلت استفاده کرد.
 
از دیگر ویژگی‌های محصول جدید دل، نمایشگر بدون حاشیه آن خواهد بود که طبق گفته‌ها تنها از ۵.۲ میلی‌متر حاشیه در لبه‌های صفحه ۱۳.۳ اینچی خود بهره می‌برد. این لپ تاپ در دو نسخه فول اچ‌دی و QHD+ (رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) عرضه خواهد شد و قرار است در آن از ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی و نسل هفتم پردازنده‌های Core i5 یا i7 اینتل استفاده شود.
 
لپ تاپ جدید از فن استفاده نمی‌کند؛ بنابراین حتی در حالتی که به پردازنده فشار بیاید نیز محصول دل بدون صدا کار خواهد کرد. عرض این لپ تاپ تنها ۱۳.۳ میلی‌متر است و ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد. از نظر ارتباطات در محصول جدید دل از دو درگاه USB 3.0 استفاده شده است که یکی از آن‌ها با Thunderbolt 3.0 سازگار خواهد بود. همچنین آداپتور USB-A به USB-C نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
 
نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 که قرار است از ۱۶ دی عرضه شود، با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که نسخه استاندارد این لپ تاپ دارای برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.