سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2017
21:02 پنجشنبه، 16ام دیماه 1395
کد خبر: 81897

با CES 2017: ای ام دی از معماری گرافیکی وگا در CES 2017 رونمایی می کند

کمپانی ای‌ام‌دی به‌تازگی تیزر ویدیویی منتشر کردکه طبق آن، رونمایی از پلتفرم وگا در نمایشگاه CES 2017 تأیید شده است.
 
ای‌ام‌دی قصد دارد از پلتفرم معماری گرافیکی به نام وگا در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کند. این پلتفرم بر مبنای معماری جدیدی ساخته‌ شده است و در واقع ادامه‌ای بر پلتفرم پلاریس خواهد بود. در مورد پلتفرم وگا گفته شده است که از نظر عملکرد بسیار قدرتمند خواهد بود و توانایی رقابت با برترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را خواهد داشت.
 
تیزر منتشرشده در مورد این پلتفرم نیز در نوع خود جالب است. در تیزر می‌توان پسری را دید که قصد دارد با کوبیدن به طبل، شورشی به پا کند؛ البته به نظر می‌رسد این شورش علیه انویدیا خواهد بود. رقابت میان انویدیا و ای‌ام‌دی موضوع جدیدی نیست؛ اما به نظر می‌رسد که ای‌ام‌دی کمی پا را فراتر گذاشته است.
 
یکی از موضوعاتی که در تیزر به آن اشاره می‌شود، تکنولوژی واقعیت مجازی است؛ در تیزر ذکر شده است که واقعیت مجازی نباید تنها در اختیار ۱ درصد از کاربران قرار گیرد. با این حساب می‌توان متوجه شد که پلتفرم وگا توجه ویژه‌ای به تکنولوژی واقعیت مجازی دارد و با در نظر گرفتن جمله‌ی ذکرشده در تیزر، احتمالا شاهد کارت‌های گرافیکی ارزان‌قیمت مبتنی بر پلتفرم وگا خواهیم بود که سازگار با قابلیت واقعیت مجازی هستند.
 
در این تیزر به صفحه مخصوص پلتفرم وگا نیز اشاره شده است که با مراجعه به آن می‌توان ویدیوی تیزر و همچنین یک شماره معکوس را مشاهده کرد. این شماره معکوس در ۱۶ دی به پایان می‌رسد که ظاهرا زمان رونمایی از پلتفرم جدید ای‌ام‌دی خواهد بود.
 
رقابت میان دو کمپانی مطرح ای‌ام‌دی و انویدیا در نوع خود جالب و به نفع کاربران است؛ زیرا شاهد عرضه محصولاتی باکیفیت و ارزان‌قیمت از هر دو کمپانی خواهیم بود. البته لازم به ذکر است که انویدیا نیز در نمایشگاه CES 2017 حضور خواهد داشت؛ بنابراین ای‌ام‌دی باید به‌سختی تلاش کند تا بتواند نظر کاربران و مخصوصا گیمرها را به خود جلب کند.
 
انتظار می‌رود پس از معرفی پلتفرم وگا در چند روز آینده، شاهد عرضه محصولات مبتنی بر این پلتفرم در نیمه اول سال ۲۰۱۷ باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.