اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

January 7, 2017
10:00 شنبه، 18ام دیماه 1395
کد خبر: 81902

حل مشکل مخابرات با تلفن‌های ثابت اینترنتی/تعرفه مکالمات نصف شد

مشکل میان شرکتهای اینترنتی با مخابرات بر سر اینترکانکشن با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف شد.
 
به گزارش تسنیم، ابتدای هفته گذشته یکی از شرکت‌های اینترنتی دارنده پروانه ارتباطات ثابت (FCP) در حالی اقدام به ارائه خدمات تلفن ثابت با پیش شماره 9100 و ارزان‌تر از تعرفه مخابرات در تهران کرد که ظاهرا مخابرات، اینترکانکشن خود را با آن قطع کرده و مانع ادامه فعالیت آن شد.
 
شرکت مذکور که با ارائه خدمات تلفنی ظرف سه روز، ارتباطاتش قطع شده بود مراتب را به مشترکانش اطلاع‌رسانی کرد و گفت که "این فعالیت (ارائه خدمات تلفن ثابت) براساس پروانه قانونی صادر شده و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد اما شرکت مخابرات ایران (و مخابرات استانها) در پی اقدامی غیررقابتی ارتباطات ما را قطع کردند."
 
در پی این اتفاق حسین فلاح جوشقانی -معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- طی گفت‌وگویی با رسانه دولت گفته است: این اتفاق در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست که چرا مخابرات این کار را انجام داده است.
 
با این حال شرکت اینترنتی مذکور با گذشت تقریبا یک هفته از این موضوع در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد:
 
"بی‌گمان اطلاع دارید که ارایه خدمات جدید تلفن شاتل تاک (ShatelTalk) با اقدامات غیر رقابتی و غیر قانونی شرکت مخابرات ایران در قطع اتصال متقابل، متوقف شده بود و عزیزانی که طی چند ساعت اولیه آغاز واگذاری این خدمات، سرویس شاتل تاک را تهیه کرده بودند با اختلال جدی مواجه شدند.
 
اینک خوشحالیم که با پیگیری بی‌وقفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این مشکل برطرف شد و می‌توانیم در استان‌های منتخب سرویس جدیدمان را تقدیم کنیم."
 
*تعرفه های تلفن ثابت این شرکت اینترنت*
 
به گزارش تسنیم، تعرفه ارتباطی این شرکت که اولین رقیب مخابرات در حوزه ارائه تلفن ثابت به شمار می‌رود به شرح زیر است:
 
نرخ مکالمه به شماره تلفن شاتل داخل استانی = 10 ریال
 
نرخ مکالمه به شماره تلفن شاتل بین استانی = 140 ریال
 
نرخ مکالمه به تلفن ثابت داخل استانی = 22 ریال
 
نرخ مکالمه به تلفن ثابت بین استانی = 165 ریال
 
نرخ مکالمه به تلفن همراه = 312 ریال
 
*تعرفه‌های مکالمه تلفن ثابت مخابرات*
 
تعرفه ارتباطی شرکت مخابرات ایران نیز به این شرح است:
 
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت داخل استانی = 45 ریال
 
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت بین استانی = 330 ریال
 
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار = 625 ریال
 
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سایر اپراتورهای تلفن همراه = 625 ریال
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.