لبه تکنولوژی

January 7, 2017
11:09 شنبه، 18ام دیماه 1395
کد خبر: 81906

با CES 2017: هدیه‌ای کره‌ای به کدبانوی هوشمند

شرکت سامسونگ در ادامه نوآوری‌های خود در حوزه «آشپزخانه متصل»، جدیدترین مدل یخچال Family Hub 2.0 خود را در نمایشگاه CES 2017 شهر لاس وگاس آمریکا رونمایی کرد.
مبنای طراحی نسل جدید یخچال‌های سامسونگ Family Hub 1.0 بود که سال گذشته رونمایی شده بود اما در نسل جدید، تعداد قابلیت‌های یخچال از 4 به 10 عدد رسیده و در عین حال، کارآیی یخچال، با بالا رفتن یکپارچگی برنامه هوشمند و بیشتر شدن تعداد شرکت‌های پشتیبانی کننده از این برنامه جدید، افزایش پیدا کرده است. شرکت سامسونگ همچنین خط جدید لوازم آشپزی هوشمند خود را معرفی کرد که نشان دهنده حرکت شرکت به سمت تولید لوازم جدید در این حوزه است. 
 
1.PNG
موفقیت در مدل‌های مختلف
با توجه به موفقیت Family Hub نسخه دوم این برنامه در انواع مدل‌های 3 و چهار «در» با «در فرانسوی» و نیز مدل چهار در Flex  سامسونگ نیز استفاده خواهد شد و به این ترتیب مصرف کننده می‌تواند مناسب‌ترین یخچال را برای نیازهای خود انتخاب کند.
 
2.PNG
بیونگ سام سئو، مدیر بخش لوازم خانگی سامسونگ می‌گوید: «سیستم Family Hub تنها یک سال پس از عرضه توانسته است مفهوم آشپزخانه متصل را متحول کرده و به کاربران اجازه دهد خرید خود را مدیریت کرده و سفارش دهند، با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنند و حتی از داخل همان آشپزخانه، به سرگرمی دسترسی داشته باشند. اکنون Family Hub 2.0 این انعطاف پذیری و کارآیی را به سطحی جدید رسانده و مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد زندگی خود را بهتر مدیریت کرده و از آن لذت ببرند.»
 
3.PNG
بهبود کلیدها
در Family Hub 2.0 و با بالا رفتن یکپارچگی برنامه، کارآیی و مدیریت غذا تا حد زیادی بهبود یافته است. مثلا کاربر با استفاده از دوربین‌های دید داخلی یخچال می‌تواند تعیین کند کدام مواد غذایی باید تامین شوند. تصویر این موارد نیز به لیست خرید اضافه شده و با استفاده از برنامه Groceries by MasterCard سفارش داده می‌شوند. در برنامه Recipe نیز که توسط شرکت AllRecipes پشتیبانی می‌شود، دستور پخت غذاها با فونتی بزرگ و قابل خواندن نمایش داده می‌شود تا کاربر بتواند با راحتی بیشتر به چند کار خود در آشپزخانه به‌صورت هم زمان برسد و به دستورهای پخت متعدد از کشورهای مختلف دسترسی داشته باشد.
 
4.PNG
برنامه Family Hub 2.0 همچنین در زمینه ارتباطات خانوادگی نیز بسیار قوی عمل می‌کند. رابط کاربری جدید و ساده این برنامه به اعضای خانواده امکان می‌دهد پروفایل‌های مخصوص خودشان را با استفاده از آواتار یا عکس شخصی ایجاد کنند. صفحه نمایش لمسی ال‌ای‌دی 21.5 اینچی روی یخچال هم به شکل یک صفحه دیجیتالی تعاملی عمل می‌کند که با استفاده از آن و از طریق پروفایل خودشان در برنامه Family Hub، اعضای خانواده می‌توانند عکس به اشتراک بگذارند، به تقویم دسترسی پیدا کنند، به‌صورت آنی یادداشت بگذارند و هر کجایی که باشند این یادداشت‌ها را ارسال کنند.
 
5.PNG
شرکت سامسونگ به هدف راحت‌تر کردن فعالیت شما در آشپزخانه، از فناوری پیشرفته صوتی نیز در بسیاری از برنامه‌های Family Hub 2.0  استفاده کرده است. به‌طور مثال کاربران می‌توانند برای آگاهی از زمان، شرایط آب و هوایی، افزودن مواردی به لیست خرید، مدیریت لیست کارهای خود، برنامه‌های تقویم و البته بسیاری از کنترل‌های برنامه، از فرامین صوتی استفاده کنند.
 
6.PNG
شرکت سامسونگ همچنین با هدف افزایش گزینه‌های پخت و تحول غذا، خدمات ایمنی خانه و گزینه‌های سرگرمی، در حال همکاری نزدیک با شرکت‌هایی مانند Grubhub, Nomiku, Glympse, Ring, Spotify وiHeartRadio  است. با اضافه شدن شرکت‌های محلی جدید، برنامه Family Hub به‌صورت گسترده‌تری در میان مصرف‌کنندگان سراسر جهان جای خود را باز کرده است. مثلا فراهم شدن امکان خرید اینترنتی مواد غذایی از سوی شرکت‌هایی مانند EATALY و LiDL موجب راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان اروپایی شده و در عین حال برنامه خبری Morning Brief برای اروپا،NPR  برای آمریکا و Kakao برای کره جنوبی، اخبار مربوطه را روی دستگاه مصرف‌کننده نمایش می‌دهند.
 
7.PNG
برنامه Family Hub تاکنون نامزد دو جایزه نوآوری در نمایشگاه CES شده است؛ اولین بار Family Hub 1.0 در سال 2016 و بار دیگر نیز امسال و در حوزه لوازم خانگی و نرم افزار/رابط کاربری، نامزد شده است.
 
نوآوری در لوازم خانگی توکار
شرکت سامسونگ در راستای تعهد به سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که تخصص و نوآوری منجر به غنا و آسایش زندگی مصرف‌کنندگان می‌شود، اقدام به رونمایی از خط تولید دستگاه‌های آشپزی توکار خود در نمایشگاه CES 2017 کرد. این خط تولید جدید شامل انواع مدل فرهای تک و دو در توکار، اجاق گازهای توکار، اجاق‌های برقی توکار، اجاق‌های القایی توکار، و هودهای توکار است که همه این موارد به‌طور کامل کار شدن در طراحی‌ جدید یا تغییر دکور آشپزخانه شما را دارند.
 
8.PNG
فر دو در توکار سامسونگ از فناوری محبوب Flex DuoTM استفاده می‌کند که امکان مجزا کردن فضاهای داخل فر را دارد تا هر فضا را بتوان به‌صورت جدا با برنامه SmartDivider سامسونگ کنترل کرد. فرهای توکار همچنین مجهز به قابلیت‌های SteamBake و SteamRoast است که امکان کنترل بهتر مزه و ترکیب غذا را فراهم می‌کند و اجاق گازهای توکار جدید نیز مجهز به قوی‌ترین شعله‌ها و تنظیمات موجود در بازار هستند.
 
9.PNG
قابلیت کلیدهای مغناطیسی و فناوری شعله مجازی در اجاق گازهای توکار نیز امکان کنترل دقیق آشپزی و سادگی تمیزکاری اجاق را به ارمغان می‌آورند. تنها کاری که باید کرد اینکه کلیدها را جدا کرده و سطح را دستمال بکشید.
 
10.PNG
تمامی لوازم خانگی توکار سامسونگ مجهز به اتصال وای- فای است که به کاربران امکان می‌دهد تا از راه دور فر خود را روشن، کنترل یا خاموش کنند. نهایتا آنکه اتصال بلوتوثی اجاق گاز و هود باعث می‌شود تا فن هود به‌صورت خودکار با روشن شدن اجاق، شروع به کار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.