رگولاتوری

January 7, 2017
11:57 شنبه، 18ام دیماه 1395
کد خبر: 81907

وزیر ارتباطات: بیش از ۱۲۰ هزار برنامه کاربردی داخلی تولید شده است/در برخی موارد شاهد تضییع حق مردم از سوی مخابرات هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذارشده در برخی موارد شاهد ضایع شدن حق شهروندان هستیم که تمام تلاشمان را برای برطرف کردن آن به‌کار خواهیم بست.
 
محمود واعظی ظهر امروز در سخنان بین صلاتین نماز جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه این دولت متعلق به این گروه و آن گروه نیست اظهار داشت: این دولت نمی‌خواهد تنها رضایت یک جناح را به دست آورد و به همین دلیل می‌گویند که این دولت مظلوم است.
 
وی با اذعان به اینکه از همه فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی گام برمی‌داریم گفت: راه فعالیت اقتصادی و روابط بین‌الملل هموار شده و شاهد مثبت شدن تمامی شاخص‌های استانی و کشوری هستیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از 700 هزار شغل در دولت یازدهم ایجاد شده افزود: علاوه بر خوب شدن رشد اقتصادی، شاهد بالا رفتن تولید گندم هستیم.
 
وی با بیان اینکه امروز نرخ تورم تک‌رقمی و رشد اقتصادی بالای 7 درصد شده است گفت: باید تمام این آمار و ارقام تبدیل به معیشت و بهبود اقتصاد مردم شود و تا زمانی که این آمار بر سر سفره مردم نرود برای آن‌ها قابل‌لمس نیست و ما این موضوع را در دولت به‌خوبی می‌فهمیم.
 
واعظی با بیان اینکه همه مشکلات گذشته حاصل از تحریم و فشار خارجی برطرف شده است افزود: امروز شاهد صادرات 2 هزار و 950 هزار بشکه از کشور هستیم و ما آینده بسیار خوبی برای مردم متصور هستیم.
 
وی با اشاره به برخی مسائل مطرح‌شده توسط امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه درباره حقوق شهروندی گفت: باید درباره موضوع حقوق شهروندی فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و به همین منظور رعایت حقوق شهروندی باید از دولت آغاز شده و در نهایت از مردم انتظار رعایت آن را داشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اذعان به اینکه هیچ مشکلی بدون حضور مردم قابل‌حل شدن نیست افزود: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز دولت نباید تصدی‌گری کند و باید خود مردم کننده کار بوده و دولت نظارت لازم را صورت دهد.
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی بنده به‌عنوان مسئول محاسبه می‌شود گفت: به‌عنوان یک مسلمان و پدر نمی‌توانم در زمینه فضای مجازی بی‌تفاوت باشم و فضای مجازی برای ما هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد.
 
واعظی با اشاره به اینکه سایت‌های غیراخلاقی اندیشه دینی و امنیت کشور را هدف قرار داده‌اند افزود: شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور راه‌اندازی شده است و ما به‌دنبال تولید محتوای دینی و فاخر هستیم که در همین راستا بیش از 120 هزار برنامه کاربردی در داخل کشور تولید شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه از نظر زیرساخت مخابراتی و اینترنتی کامل است گفت: در دو سال گذشته 30 میلیارد هزینه شده و اینترنت نسل چهار ایرانسل هم‌اکنون و نسل چهار همراه اول تا پایان سال در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال دولت 14 میلیارد تومان دیگر در شهرستان آستانه‌اشرفیه سرمایه‌گذاری می‌کند افزود: از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذارشده در برخی موارد شاهد ضایع شدن حق شهروندان هستیم که تمام تلاشمان را برای برطرف کردن آن به‌کار خواهیم بست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.