باندپهن

باندپهن سیار

January 7, 2017
18:39 شنبه، 18ام دیماه 1395
کد خبر: 81919

با دستور رگولاتوری تلفن ثابت شاتل به شبکه‌ی مخابرات متصل شد

ارتباط تلفن ثابت شاتل که از طرف مخابرات به‌صورت یک‌طرفه قطع شده بود، با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دوباره برقرار شد.
 
ارتباط بین شبکه‌ای (اینترکانکشن) تلفن ثابت مخابرات و شاتل که هفته گذشته توسط مخابرات به‌صورت یک‌طرفه قطع شده بود، با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دوباره متصل و ارتباط میان کاربران تلفن ثابت شاتل با مشترکان ثابت و سیار مخابرات ایران برقرار شد.
 
طبق پروانه‌ی FCP (توسعه‌دهندگان ارتباطات ثابت)، شرکت‌هایی که این پروانه را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده‌اند، می‌توانند تلفن ثابت خود را در بستر اینترنت یا کابل مسی ارائه دهند.
 
شاتل نیز این خدمات را در استان‌های تهران، قم، کرمان، خراسان رضوی، فارس و کردستان تنها برای کاربران اینترنت‌ پرسرعت خود برقرار کرده است. این سرویس با نام شاتل تاک و با کد شماره ۹۱۰۰۰ در شهر تهران ارائه شده است. قیمت سرویس ارائه‌شده توسط این شرکت، بسیار کمتر از هزینه تماس با شماره‌های مخابرات ایران است.
 
شاتل برقراری مجدد ارتباط مشترکان شاتل تاک با مشترکان مخابرات را از طریق پیامی به شرح زیر اعلام کرد:‌
 
اعضای محترم خانواده شاتل
 
با درود
 
بی‌گمان اطلاع دارید که ارائه‌ی خدمات جدید تلفن شاتل تاک (ShatelTalk) با اقدامات غیر رقابتی و غیر قانونی شرکت مخابرات ایران در قطع اتصال متقابل، متوقف شده بود و عزیزانی که طی چند ساعت اولیه‌یِ آغاز واگذاری این خدمات، سرویس شاتل تاک را تهیه کرده بودند، با اختلال جدی مواجه شده بودند.
 
اینک خوش‌حالیم که با پیگیری بی وقفه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این مشکل برطرف گردید و می‌توانیم در استان‌های منتخب سرویس جدید شاتل تاک را تقدیم کنیم.
 
  از صبوری و همراهی شما دوستان صمیمانه سپاسگزاریم.
مخابرات پس از قطع ارتباط شبکه‌ی تلفن ثابت شاتل با مشترکان خودش، اعلام کرده بود که شاتل بدون امضای قرارداد و بدون طی کردن مراحل قانونی اقدام به راه‌اندازی تلفن ثابت کرده است.
 
راه‌اندازی تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP می‌تواند ضمن رقابتی کردن این بازار، به رشد کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش تلفن ثابت کمک کند.
 
احتمال می‌رود بعد از شاتل، دیگر شرکت‌های FCP نیز در استان‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی تلفن ثابت به‌صورت اینترنتی (VOIP) یا از طریق کابل مسی اقدام کنند.
 
نظر شما در مورد راه‌اندازی تلفن‌های ثابت معمولی (کابل مسی) و اینترنتی (VOIP) توسط شرکت‌های خصوصی برای کاربران نهایی و خانگی چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.