تجارت الکترونیک

January 14, 2017
20:39 شنبه، 25ام دیماه 1395
کد خبر: 81965

هم‌نشینی VTM و ATM می‌تواند راهی برای نجات از شعب زیان‌ده باشد

شهره میر صانع مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا در «جایگاه سرویس نیمه‌خودکار در بانک‌ها (VTM)» در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت که اگر درصد بالایی از سرویس‌های بانکی موردنیاز مشتریان که به‌صورت اتوماتیک قابل‌ارائه نیستند به‌صورت نیمه اتوماتیک ارائه شوند راه‌حل بسیار مناسبی برای جایگزینی شعب زیان‌ده بانک‌ها است
 
در روز دوم ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، کارگاه آموزشی با موضوع «جایگاه سرویس نیمه‌خودکار در بانک‌ها (VTM)» توسط شهره میر صانع مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا برگزار شد.
 
در ابتدای این کارگاه آموزشی میر صانع گفت: «این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش عمومی در خصوص بانکداری مجازی نیمه اتوماتیک، دانستن تفاوت‌ها و مشترکات آن با دیگر شکل‌های بانکداری الکترونیک برگزار شده است.»
 
در ادامه میر صانع خدمات نیمه‌خودکار بانک‌ها، کاربردها و انواع سرویس‌های آن را معرفی نموده و افزود: «ارائه خدمات بانکی غیرحضوری با احراز هویت از طریق رمز و کارت سال‌هاست که در کشور راه‌اندازی شده است؛ اما خدماتی که نیازمند احراز هویت دقیق‌تری از مشتری است تاکنون مستلزم مراجعه مشتریان در ساعات اداری به شعب بانک‌ها بوده است. دستگاه VTM یا بانکداری مجازی امکان ارائه آن دسته از خدمات بانکی که به احراز هویت دقیق‌تری از مشتری نیاز دارد را به‌صورت ۲۴ ساعته فراهم می‌کند.»
 
مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا گفت: «راه‌اندازی VTM در نقاط دورافتاده یا در اماکن خاص مانند پادگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از تأسیس شعب در این نقاط است. به‌علاوه دستگاه VTM متناسب با نیاز بانک و خدمات موردنظر قابل شخصی‌سازی است و برای ارائه خدماتی مانند عملیات چک، افتتاح حساب، درخواست دسته‌چک و درخواست ضمانت‌نامه قابلیت دریافت کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، اثرانگشت و امضای دیجیتال مشتری را دارد.»
 
او افزود: «جلوگیری از استفاده غیرقانونی و جعل هویت افراد با استفاده از ابزار بیومتریک و رؤیت هم‌زمان، کاهـش به‌کارگیری نیـروی انسـانی در شـعب، کاهش هزینـه‌هـای اولیـه آمـاده‌سـازی و راه‌انـدازی شـعب، امکان ارائه مشاوره‌های کارشناسی در سطوح مختلف به مشتریان و در دسترس بودن تمام سرویس‌ها در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از دیگر مزایای استفاده از بانکداری مجازی نیمه اتوماتیک بوده و اگر درصد بالایی از سرویس‌های بانکی موردنیاز مشتریان که به‌صورت اتوماتیک قابل‌ارائه نیستند به‌صورت نیمه اتوماتیک ارائه شوند راه‌حل بسیار مناسبی برای جایگزینی شعب زیان‌ده بانک‌ها است.»
 
در پایان مدیر تحقیق و توسعه شرکت پویا تفاوت‌های بانکداری مجازی نیمه اتوماتیک با بانکداری الکترونیک خودکار، عملکرد اجزای سخت‌افزار و نرم‌افزاری آن، بررسی مباحث امنیت مورداستفاده VTM و زیرساخت و نحوه پیاده‌سازی آن را ارائه نمود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.