سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2017
17:36 یکشنبه، 26ام دیماه 1395
کد خبر: 81985

ال‌جی در برای اولین بار تلویزیون SUPER UHD با فناوری سلول‌های نانو را معرفی کرد

با ترکیبی از رنگ‌های خیره کننده، قابلیت HDR، Dolby Vision  و طراحی زیبا و ساده، ال‌جی در سال2017  استاندارد جدیدی را برای تلویزیون‌های پیشرفته UHD تعریف می‌کند.
 
تلویزیون SUPER UHD جدید ال‌جی که مجهز به فناوری  سلول های نانو است این هفته در لاس‌وگاس معرفی می‌شود و با پیشرفته‌ترین فناوری تقویت رنگ تا به امروز، لذت تماشای تلویزیون‌های LCD را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.
 
نسل سوم تلویزیون‌های SUPER UHD با دارا بودن فناوری سلول های نانو می‌تواند واقعی‌ترین تصویر ممکن را به همراه بیشترین وضوح و دقت رنگ بالا با زاویه دید گسترده به نمایش گذارد. تمام مدل‌های تلویزیون SUPER UHD دارای Active HDR و Dolby Vision هستند که باعث می‌شود فرمت‌های مختلف HDR به تصویر دربیایند و دسترسی کاربران را به  تمام دامنه وسیع محتواهای متنوع HDR را تضمین می‌کند. همچنین به کمک آخرین نسخه سیستم‌عامل هوشمند webOS بر روی این تلویزیون‌ها، پخش صدای قدرتمند با طراحی باریک، زیبا و چشم‌گیر تلویزیون SUPER UHD ال‌جی همراه شده است. به همین خاطر مشتریان دیگر برای پیدا کردن تلویزیونی که نیازها و انتظارات آنها را برآورده کند مشکلی نخواهند داشت.
 
نمایشگرLCD  نانو سلول بوسیله فناوری پیشرفته خود تصویری بسیار با کیفیت به نمایش می‌گذارد. در این فناوری از ذرات ریزی به اندازه یک نانومتر بصورت یکنواخت در صفحه نمایش خود استفاده می‌کند که باعث می‌شود تصویری ظریف، با دقت رنگ بالا و زاویه دید گسترده‌تراز دیگر تلویزیون‌ها (حتی مدل‌های Quantum Dot) به نمایش گذاشته شود. این فناوری که بسیار مناسب تلویزیون‌های بزرگ و با وضوح بالا است باعث می‌شود هیچ اختلاف رنگی با توجه به زاویه تماشای تصویر بوجود نیاید و مخاطبانی که در زاویه 60 درجه تلویزیون نشسته‌اند همان تصویر و رنگی را ببینند که مخاطب روبروی تلویزیون می‌بیند.
 
فناوری نانو سلول نتایج بسیار تحسین برانگیزی را بوسیله جذب موج نوری اضافی بدست آورده است که باعث خلوص بیشتر رنگ به نمایش درآمده می‌شود. این فناوری جذب نور به نمایشگر LCD ال‌جی اجازه می‌دهد رنگ‌های متفاوت را با دقت بیشتری از هم جدا کند و هر رنگ را همانطور که در محتوای اصلی است پردازش کند. به عنوان مثال رنگ سبز روی تلویزیون‌های معمولی می‌تواند با موج نورهای دیگر مثل آبی و یا زرد ترکیب شود و در نتیجه باعث محو شدن رنگ و نمایش رنگ شبه زرد و یا فیروزه‌ای شود. فناوری نانو سلول ال‌جی تا حد زیادی  مانع محو شدن رنگ‌ها، ناپایداری تصویری و دیگر مشکلات رنگی تلویزیون می‌شود. به علاوه این فناوری درخشش نور روی تصویر را نیز کاهش می‌دهد و باعث می‌شود حتی زمانی که صفحه‌نمایش توسط نورهای مختلط احاطه شده است، کیفیت تصویر افت نکند.
 
شرکت Technicolor که در زمینه تصویر و رنگ تخصص دارد این فناوری  سلول های نانو تلویزیون‌های SUPER UHD ال‌جی را به رسمیت شناخته و با ال‌جی برای ارائه تصویری بمنظور اهداف هنری و سینمایی همکاری می‌کند. علاقمندانسینمای خانگی از تجربه 100 ساله شرکت Technicolor در توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های رنگ بصورت تخصصی برای ارائه دقیق‌ترین رنگ در تلویزیون SUPER UHD ال‌جی بهرمند خواهند شد. این همکاری برای بهتر کردن رنگ بسیار با کیفیت تلویزیون 4k ال‌جی نیز بنا شده است تا متنوع‌ترین طیف رنگی با توجه با استاندارهای بالای Technicolor به نمایش دربیاید. استانداردهایی که توسط اکثریت استودیوهای هالیوود اعمال می‌شوند.
 
به علاوه فناوری سلول های نانو ال‌جی از فناوری بهبود روشنایی ULTRA بهره می‌برد که باعث می‌شود تصویری روشن‌تر و با لبه‌های  ظریف‌تر به نمایش گذاشته شود. این محصول جدید همچنین از فرمت‌های مختلف HDR پشتیبانی می کند. فرمت‌هایی از جمله  HDR10،
Dolby Vision و Log Gamma.  این تطبیق‌پذیری با فرمت‌های مختلف بوسیله قابلیت HDR Effect کیفیت تصویر را برای محتواهای SDR بسیار زیاد می‌کند. با قابلیت HDR Effect ، تصاویر SDR فریم به فریم پردازش می‌شوند تا نور در قسمت‌های مشخص شده بهبود پیدا کند، کنتراست تصویر بیشتر شده و تصویری دقیق‌تر به نمایش گذاشته شود.
 
با پشتیبانی از BT.2020 و قابلیت پردازش بیش از یک میلیارد رنگ، تمام تلویزیون‌های جدید SUPER UHD ال‌جی دارای Active HDR و Dolby Vision هستند که باعث می‌شود نسل بعدی  محتواهای HDR با نور بیشتر و جزئیات سایه بیشتری به نمایش دربیایند. قابلیت Active HDR به تلویزیون این امکان را می‌دهد تصاویرHDR   را فریم به فریم پردازش کند و جزئیات پویا را در جایی که لازم است اضافه کند. این فرآیند باعث می‌شود بیننده‌ها تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن ببینند، حتی اگرمحتوای HDR دارای داده پویا، ثابت و یا اصلا هیچگونه داده‌ای نباشد.
 
با دارا بودن آخرین نسخه سیستم‌عامل هوشمند webOS  تمام تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی بسیار  کاربر پسند هستند. سیستم‌عامل ال‌جی webOS 3.5 کنترل بسیار راحت‌تری دارد و دسترسی سریع‌تری را بوسیله کنترل جادویی و لینک جادویی فراهم می‌کند. بیننده‌گان تنها بوسیله فشار دادن یک دکمه می‌توانند مستقیما برنامه مورد علاقه خود را تماشا کرده د و به طیف وسیعی ازبرنامه‌های 4K دسترسی داشته باشند. لینک جادویی جدید ال‌جی راهی سریع برای پیدا کردن برنامه مورد علاقه و دسترسی به اطلاعات  فیلم های در حال نمایش است. همچنین با قابلیت بهبود یافته بزرگنمایی جادویی، بینندگان می‌توانند هرکجا از تصویر را خواسته بزرگ کنند و آن را ضبط کنند. وصل شدن تلویزیون به تلفن همراه و کامپیوتر بوسیله کابل USB امکان لذت از تصاویر 360 درجه را بوسیله VR فراهم می‌کند. بوسیله کنترل جادویی و اسکرول تعبیه شده روی آن مخاطب می‌تواند تصاویر را به هر سمتی جابه‌جا کرده و بزرگنمایی و کوچک‌نمایی کند.
 
تلویزیون‌های SUPER UHD ال‌جی از طراحی فوق‌باریک و پایه هلالی شکل محصربه‌فردی بهره می‌برند که بخاطر باریکی زیاد (تنها 6.9 میلی‌متر) باعث می‌شود تلویزیون معلق در هوا به نظر بیاید. چه روی پایهف چه بین وسایل صوتی‌تصویری دیگر و یا چه نصب شده روی دیوار تلویزیون SUPER UHD ال‌جی به هر خانه‌ای زیبایی می‌بخشد. 
 
Brian Kwon رئیس بخش صوتی تصویری ال‌جی می‌گوید: سری جدید تلویزیون‌های SUPER UHD ما با فناوری انحصاری سلول های نانو تحول در نمایشگرها بوجود آورده‌اند که باعث تجربه‌ای بی‌نظیر در تماشای تلویزیون می‌شوند. نانو سلول مثالی دیگر از نوآوری و جابه‌جا کردن مرزهای فناوری توسط ال‌جی است تا نیازهای روبه رشد مشتریان براورده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.