فناوری اطلاعات

January 16, 2017
7:39 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 81996

واعظی: استارت‌آپ‌ها ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کردند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر واگذاری امور ICT به فعالین بخش خصوصی گفت: ما می‌خواهیم که رگولاتوری کمتر در امور دخالت کند ا ما بخشهای خصوصی خود با یکدیگر همکاری لازم را ندارند.
 
محمود واعظی صبح امروز در صبحانه کاری خود در اتاق بازرگانی اظهار کرد: دولت معتقد است بنگاه‌ها باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که این امر از محورهای اقتصاد مقاومتی نیز به حساب می‌آید. 
 
وی افزود: تلاش ویژه‌ای در بخش ICT برای واگذاری امو رانجام شده تا این بخش بتواند تمام امور را در دست گیرد اما باید در نظر داشت که در دو بخش مباحث امنیتی و زیرساختها امور باید در دست دولت باقی بماند. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما می‌خواهیم که رگولاتوری کمتر در امور دخالت کند ا ما بخشهای خصوصی خود با یکدیگر همکاری لازم را ندارند. 
 
*  استارت‌آپ‌ها 100 هزار شغل ایجاد کردند
 
واعظی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی باید به صورت هماهنگ با یکدیگر رشد کنند گفت:‌ نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام باید توسط بخش خصوصی واحد انجام شود و ما دنبال متقاعد کردن فعالان امر در این باره هستیم. 
 
وی با بیان اینکه به 300 شرکت وام وجوه اداری شده پرداخت شده است گفت: تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان وام با بهره کم و خواب یک تا سه‌ ساله برای حمایت از آن بخش پرداخت شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت در تمامی جلسات خود از حضور بخش خصوصی بهره می‌گیرد گفت: یکی از سیاست‌های ما حمایت از استارت‌آپ‌ها است و 100 هزار شکل مستقیم و غیرمستقیم در این باره ایجاد شده است. 
 
* 110 هزار اپلیکیشن بومی در کشور نوشته شده است
 
واعظی با اشاره به اینکه بیش از 110 هزار اپلیکیشن بومی در کشور نوشته شده است گفت: درباره تولید محتوا در فضای مجازی به تازگی نهضتی در کشور ایجاد شده است که دولت از آن حمایت می‌کند.
 
وی در ارتباط با اخذ مجوز کانالهای تلگرامی گفت: اگر گفته می‌شود که کانالهایی که بیش از 5 هزار نفر عضو دارند باید مجوز بگیرند این امر برای نظم‌دهی است و هدف ما از این کار صرفا آن نیست که مجوز بگیرند بلکه می‌خواهیم هویت‌شان را ثبت کنند.
 
* روزنامه 1500 نسخه‌ای مجوز دارد چرا کانال تلگرامی با 5 هزار عضو ثبت نشود
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: وقتی یک روزنامه با تیراژ 1500 نسخه در روز مجوز دارد چرا یک کانال تلگرامی نباید ثبت شود. این امر اقدامی درست است زیرا باعث نظم‌دهی امور می‌شود.
 
واعظی در پایان صحبت‌های خود گفت: در برخی از این کانال شایعات و حرفهای بی‌ربط مطرح می‌شود که اقدام ما باعث ساماندهی این امر خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.