لبه تکنولوژی

January 16, 2017
9:09 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 82002

همکاری رنو-نیسان با مایکروسافت در زمینه فناوری خودران

گروه خودروسازی رنو-نیسان در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که در حال همکاری با یک سری از شرکا درباره تعدادی پروژه است.
 
این پروژه ها شامل توسعه خودروهای خودران، خودروهای الکتریکی، پروژه های زیرساختی و سیستم های سرگرمی هستند.
 
از جمله شرکت‌هایی که رنونیسان در حال همکاری با آنها است می‌توان به یک سازمان شهری بنام 100 شهر انعطاف پذیر(100RC)، یک شرکت اینترنتی ژاپنی موسوم به DeNA و مایکروسافت اشاره کرد.
 
همکاری رنو-نیسان با 100RC روی کار با شهرهای عضو برای بررسی مشکلات حمل و نقل کنونی و آینده آنها متمرکز است.
 
به گفته رنو-نیسان، این شرکت اولین خودروسازی است که به این سازمان می پیوندد. در عوض این شرکت به آنها در توسعه استراتژی ها و برنامه های زیرساختی که به اداره خودروهای الکتریکی و شارژ آنها کمک کند، ارتباط خودرو با زیرساخت‌ها و فناوری خودران کمک خواهد کرد.
 
این همکاری همچنین به این خودروساز اجازه خواهد داد که فناوری‌های جدید خودرویی و حمل و نقل را در شهرهای عضو تست کند.
 
رنو- نیسان جزئیات زیادی درباره همکاری خود با DeNA و مایکروسافت منتشر نکرده است. اما گزارشها حاکی از اینست که رنو-نیسان با همکاری DeNA به دنبال توسعه خودروهای خودران برای مصارف تجاری است. این شرکت‌ها تست خودرو در بخش های مختلف ژاپن را شروع خواهند کرد و قصد دارند که خودروهای تجاری را تا سال 2020 در توکیو تست کنند.
 
رنونیسان همچنین با مایکروسافت به دنبال راههای تازه ای برای تقویت ارتباط در خودروها است. یکی از فناوریهایی که این دو شرکت‌ در حال تست آن هستند، برنامه دستیار دیجیتالی کورتانا است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.