رگولاتوری

January 16, 2017
16:22 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 82021

مدیرعامل شرکت زیرساخت مطرح کرد: دولت موظف به افزایش ترانزیت بین الملل شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به موظف شدن دولت برای افزایش ترانزیت بین المللی به ۳۰ترابیت بر ثانیه، گفت: در ساختار جدید شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت ملی ارتباطات ایران تغییر نام می دهد.
 
محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد مصوبه اخیر مجلس در حوزه زیرساخت گفت: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری صورت گرفته مبتنی بر اینکه دولت 30 ترابیت از ظرفیت ترانزیت بین الملل را جذب کند که در حال حاضر این ظرفیت نیم ترابیت است که دولت را موظف کردند این ظرفیت 60 برابر شود.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای این موظفی نیاز به ابزار آلات است، افزود: یکی از این ابزارآلات اجازه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است که مجلس در مصوبه اخیر خود اجازه آن را دادند. نکته دوم بر این بوده که چابکسای لازم در مجموعه ایجاد شود و بدنه سنگین زیرساخت که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را دنبال می کند، حاکمیتی باشد و بخش بین الملل مقداری چابکتر بتواند عمل کند.
 
جهرمی با اشاره به اینکه هیچ کدام از بخش های شرکت زیرساخت در ساختار جدید خصوصی نمی شود، توضیح داد: در ساختار جدید اجازه سرمایه گذاری داده شده است و قرار است شرکت چابک تر شود بنابراین یک مجموعه شرکتی ایجاد شده به اسم شرکت زیرساخت داخل، شرکت زیرساخت بین الملل و یک مجموعه فنی و مهندسی که خدمات فنی مهندسی را به این دو شرکت ارایه می دهد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح ساختار جدید گفت: شرکتی فعلی ارتباطات زیرساخت به اسم شرکت ملی ارتباطات ایران نغییر نام می دهد که وظیفه هلدینگ آن سه شرکت را دارد و سه شرکت زیرمجموعه آن است. اول شرکت ارتباطات زیرساخت داخل که وظیفه شرکت فعلی زیرساخت را انجام می دهد یکی شرکت زیرساخت بین الملل با ماموریت کار در حوزه ترانزیت بین الملل و یک شرکت فنی و مهندسی.
 
این مقام مسوول پیرامون فرایند تصویب مصوبات اخیر مجلس توضیح داد: این موضوع پیشنهاد مجلس بود که با همکاری با مجلس، مطابق با شاخص هایی که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کرده بودند، دولت موظف بود ظرفیت را به 30 ترابیت برساند که البته کمی موضوع این ظرفیت گنگ بود که آنرا تعدیل کردیم به کلمه ترانزیت و مطابق سیاست های اصل 44 قانون اساسی، چهارچوب های شورای عالی فضای مجازی به آن اضافه شد و بعد از تایید کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون صنایع و کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت به تصویب رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.