تلفن همراه

گوشی

January 17, 2017
7:08 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82022

کابوس سامسونگ رو به اتمام

بیش از ۹۶ درصد از گوشیهای هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۷ که فراخوانده شده بودند، بازگردانده شدند.
گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۷ معیوب در حال حاضر تقریبا در دسترس عموم مردم نیست، در حالی که نزدیک به پنج ماه از فراخوانی آن در سراسر جهان می‌گذرد. این گوشی نظرهای زیادی را به خود جلب کرده بود و نظرات مثبتی را دریافت کرده بود تا زمانی که گزارشی در مورد انفجار باتری آن دادند که منجر شد سامسونگ یک فراخوان جهانی برای گوشی پرچمدار خود صادر کند.
 
به نظر می‌رسد با برگرداندن بیش از ۹۶ درصد از واحدهای گلکسی نوت ۷، کابوس سامسونگ رو به اتمام است. این شرکت در بیانیه‌ای گفته است: با اعمال نفوذ فناوری دیجیتال خود و هدف قرار دادن هر دستگاه، توانستیم بیش از ۹۶ درصد از گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را بازگردانیم. سامسونگ همچنین اظهار کرد در حال تلاش بی‌وقفه با اپراتورهای شبکه است تا اطمینان حاصل کند که قابلیت‌های گوشی‌هایی که بازگردانده نشده‌اند محدود می‌شود.
 
در ابتدا زمانی که انفجار باتری گزارش شد، از آنجایی که دستگاه‌های آسیب‌دیده خطرات ایمنی داشتند، سامسونگ از دارندگان این گوشی‌های خواست که دستگاه خود را با گوشی دیگری تعوضی کنند و یا درخواست بازپرداخت کنند، با این حال زمانی که این موضوع نگران‌کننده‌تر شد، این شرکت به طور کامل محصول را ممنوع کرد.
 
سامسونگ همچنین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ یک به‌روزرسانی نرم‌افزار ارائه کرد که مانع از شارژ شدن گلکسی نوت ۷ می‌شد. در آن زمان تنها ۸۵ درصد از گوشی‌های فراخوانی‌شده بازگردانده‌ شده بودند. بنابراین ازآنجایی که اقدامات جدی انجام‌گرفته از سوی سامسونگ در حال افزایش بود، این آمار به ۹۶ درصد رسید.
 
پس از حوادث مربوط به انفجار باتری گلکسی نوت ۷، مسافران در سراسر جهان از استفاده از این گوشی در حین پرواز منع شدند و ملزم بودند برای جلوگیری از هر گونه حادثه نامطلوب این دستگاه را حین سفر خاموش نگه دارند. در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ نیز حتی همراه داشتن این گوشی همراه در داخل هواپیما ممنوع شد.
 
سامسونگ از فرودگاه‌ها، خطوط هوایی، شرکای خود، وزارت حمل و نقل آمریکا و همچنین دارندگان گلکسی نوت ۷ برای صبر و حمایت خود در طول این زمان تشکر کرد. این شرکت بیان کرد که وزارت حمل و نقل آمریکا احتیاط‌های قبلی را حذف کرده است و خطوط هوایی دیگر نیازی نیست پیش از پروازها به مسافران درباره همراه داشتن گلکسی نوت ۷ هشدار دهند. خطوط هوایی دیگر نیازی نیست اطلاعیه‌های خاص داشته باشند.
 
در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ تیم باکستر، مدیرعامل شرکت سامسونگ در آمریکا اعلام کرد که این شرکت باید به زودی گزارشی را درباره نقص گلکسی نوت ۷ ارائه دهد. انتظار می‌رود این سازنده گوشی‌های هوشمند کره‌ای جزئیات از تحقیقات خود را در این ماه فاش کند.
 
با وجود شکست گلکسی نوت ۷ انتظار می‌رود سامسونگ به ساخت سری‌های محبوب خود ادامه دهد و احتمالا گلکسی نوت ۸ نقش خود را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ ایفا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.