رسانه‌های اجتماعی

January 24, 2017
22:16 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82138

واعظی:بخش خصوصی ودانشگاهی برای راه اندازی شبکه اجتماعی بومی تلاش کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اختصاص مشوق هایی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی اشاره کردو خواستار آن شد بخش خصوصی و دانشگاهی کشور نسبت به راه اندازی چنین شبکه های اقدام کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری درتازه ترین گفت و گوی تلویزیونی خود بامردم ضمن اشاره به حقوق شهروندی، تاکید کرد: « مردم باید به حقوق خودشان توجه کنند، مساله استفاده از فضای مجازی و شبکه های مجازی در چارچوب قانون حق مشروع مردم است، اینطور نیست که هر کس بتواند فردا صبح بگوید مردم از این فضا استفاده کنند یا نکنند.»
 
در همین رابطه محمود واعظی در گفت و گویی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، شبکه های اجتماعی بومی را بهترین ظرفیت برای استفاده مردم از حق خود در این باره دانست و افزود: ایجاد و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی به جد مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و جذابیت های فراوانی برای ایجادکنندگان آن در نظر گرفته شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با بیان اینکه تا راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی مردم می توانند از شبکه های موجود استفاده کنند، افزود: تماس هایی با مسوولان شبکه های اجتماعی خارجی گرفته شده و از آنان خواسته شده است نسبت به رعایت حریم خصوصی کاربران ایرانی همه تلاش خود را بکارگیرند.
 
واعظی ادامه داد: رعایت همه قوانین و مقررات کشورمان و همچنین مسدود کردن همه سایت ها و پیام های غیر اخلاقی از مسوولان خارجی شبکه های اجتماعی خواسته شده است تا مردم ایران راحت تر بتوانند از این نوع شبکه ها استفاده کنند.
 
عضو کابینه دولت یازدهم افزود: غالب مردم به دنبال استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی هستند و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی می تواند این خواسته مردمی را برآورده کند.
 
وی از تشویق بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان با کمک دانشگاه ها برای راه اندازی شبکه اجتماعی داخلی خبر داد و خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی داخلی می توانند بهتر در اختیار مردم باشد، ضمن این که پایبندی بیشتری به حفظ قوانین کشور خواهند داشت.
 
واعظی گفت: شبکه اجتماعی بومی با توجه به این که از پهنای باند داخل استفاده می کند و بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد بود 50 درصد تعرفه ارزان تر اینترنت برای مردم به همراه دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علاوه برآن سرعت دسترسی به مطالب در شبکه اجتماعی داخلی افزایش می یابد و کیفیت هم بسیار بالاتر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.