تلفن همراه

گوشی

January 29, 2017
20:17 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82177

تعقیب نزدیک پرچمداران کهکشان

سامسونگ سال جدید میلادی را با معرفی جدیدترین گلکسی‌های سری A خود جشن گرفت. سری A سامسونگ از سال ۲۰۱۴ که به دنیای گوشی‌های هوشمند پا گذاشتند همواره در سه مدل مختلف عرضه شده‌اند. فرزند میانی این خانواده گلکسی A5 است که در ابتدا با نمایشگر پنج اینچی و از سال گذشته در ابعاد جدید 2/5 اینچی طراحی شد. مدل ۲۰۱۷ گلکسی A5 نیز با پیروی از آن همچنان با ابعاد 2/5 اینچی ساخته شده است.
 
ابعاد یکسان باعث نشده طراحی و تصویر 2017 A5 مشابه مدل ۲۰۱۶ شود، زیرا استفاده از فناوری شیشه سه‌بعدی خمیدگی و انحنای بیشتر لبه‌ها و کناره‌های این دستگاه را رقم زده است، علاوه بر این برای اولین بار در گلکسی‌های سری A سامسونگ شاهد استاندارد IP68 برای مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) به منظور کاهش مصرف باتری و درگاه USB Type-C برای انتقال سریع‌تر اطلاعات و شارژ دستگاه هستیم. ضمن اینکه ساخت هر دو دوربین اصلی و دوم گوشی‌ با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل مکمل خوبی برای نمایشگر سوپرآمولد دستگاه شده است.
 
در بخش امنیت دستگاه هم برای اولین بار فضای مطمئن پوشه امن (Secure Folder) در گلکسی‌های سری A به خدمت گرفته شده است. این پوشه، که امکان مخفی کردن آن از سایر اپلیکیشن‌های دیگر وجود دارد، با رمزنگاری‌های چندلایه و پیچیده به محلی امن برای نگهداری اطلاعات شخصی و خصوصی افراد تبدیل شده است. از جمله می‌توان به مشخصات اثر انگشت افراد اشاره کرد که داده‌های مربوط به آن در این گنجینه محافظت می‌شود.
گلکسی A5 با پردازنده 9/1 گیگاهرتزی هشت هسته‌ای و در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی آسمانی و صورتی روانه بازارهای جهانی شده است.
 
 
رموز طراحی منسجم
هنگام مواجهه با گلکسی A5 صفت «یکپارچه» و صفاتی نظیر آن اولین چیزی است که به ذهن‌ها خطور می‌کند. در واقع تمامی اجزا و عناصر به‌کاررفته در دستگاه به گونه‌ای ترکیب شد‌ه‌اند که همه آنها مانند یک سیستم واحد به خدمت یکپارچگی و انسجام طراحی آن درآمده‌اند. این موضوع را می‌توان در طراحی قسمت پشت A5 به خوبی مشاهده کرد، جایی که دوربین دستگاه بدون میلی‌متری حاشیه و بیرون‌زدگی‌های معمول به خوبی در بدنه تمام‌فلزی دستگاه ادغام شده است. تاریخچه این‌گونه طراحی‌های منحصربه‌فرد را می‌توان در اولین گوشی‌های خانواده سری A جست‌وجو کرد، موضوعی که از آن زمان تاکنون به بخش متمایزکننده گلکسی‌های سری A سامسونگ تبدیل شده است.
 
گلکسی‌ A5 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل دو درگاه در سمت چپ و بالای گوشی تعبیه شده که درگاه بالای گوشی برای جا گرفتن سیم‌کارت دوم و میکرو اس‌دی است. 
قسمت پایین دستگاه نیز به دو درگاه جک هدفون و USB Type-C اختصاص داده شده، درگاه‌هایی که برای هماهنگی با استاندارد IP68 گوشی با ظاهر جدیدی محافظت می‌شوند. یکی از تحولات رخداده در این بخش تغییر مکان اسپیکر گوشی‌ است که از لبه پایینی به سمت راست گوشی منتقل شده‌ است.
 
شخصی‌سازی نمایشگر
گلکسی 2017 A5 از نمایشگر سوپرآمولد بهره می‌برد که با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ خود، تراکم پیکسلی فوق‌العاده ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. این صفحه‌نمایش در زیر نور خورشید عملکرد قدرتمندی از خود نشان می‌دهد. نقطه عطف صفحه‌نمایش A5 در منوی تنظیمات نمایشگر اتفاق می‌افتد، جایی که قسمتی با عنوان حالت صفحه (screen mode) لحاظ شده تا کاربران گوشی بتوانند میزان رنگ‌ها و کنتراست تصویر را، همچون تنظیمات تلویزیون‌ها، به شکل دلخواه خود درآورند. در این بخش پنج گزینه وجود دارد که با انتخاب هر کدام از آنها می‌توان تصاویر متفاوتی را از نمایشگر دید.
علاوه بر این برای جلوگیری از خستگی چشم‌ها، به خصوص در ساعات قبل از خواب، گزینه‌ای برای فعال کردن فیلتر نور آبی تعبیه شده است.
 
سلفی‌های بی‌دردسر چندنفره 
کیفیت فوق‌العاده نمایشگر سوپرآمولد A5، دوربین هم‌سطح و مناسبی را می‌طلبد تا با ترکیب این دو لذت تماشای عکس‌ها و ویدئوهای خانگی بیشتر از همیشه شود. به همین دلیل در گلکسی‌ A5 هر دو دوربین اصلی و دوم گوشی با یک سنسور مشابه ساخته شده‌اند. دوربین‌های موجود در A5 دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی هستند که دریچه دیافراگم f/1.9 آنها را پشتیبانی می‌کند.
 
رابط کاربری دوربین با بهبود حداکثری خود حرکت بین دوربین‌های اصلی و دوم گوشی را راحت کرده است. یکی از نوآوری‌های صورت‌گرفته در این بخش دکمه شناور شاتر است که با فعال کردن این گزینه در تنظیمات دوربین می‌توانید با لمس کردن هر نقطه از نمایشگر 2/5 اینچی دستگاه، عکس‌های واضح و روشنی ثبت کنید. این ویژگی هنگام گرفتن عکس‌های سلفی‌ کاربرد زیادی پیدا می‌کند. به کمک این قابلیت عکاسی به خصوص گرفتن سلفی‌های چندنفره با دوربین گلکسی A5 از همیشه راحت‌تر شده است.
 
در تنظیمات دوربین اصلی هم گزینه عکاسی حرفه‌ای (Pro) قرار داده شده تا کاربران تنها با لمس کردن بخش مورد نظر عکس، قسمتی را که دوست دارند فوکوس یا محو شود، انتخاب کنند. علاوه بر این گزینه‌ای به عنوان حالت غذا (Food Mode) در این بخش جا گرفته تا کاربران به راحتی عکس‌هایی با رنگ‌ها و وضوح متفاوت از سوژه‌ها ثبت کنند. در همین مورد فیلترهای متعدد و متنوع به صورت پیش‌فرض و آماده قرار داده شده تا قبل از گرفتن عکس افکت‌های تصویری مورد علاقه خود را اعمال کنید. همچنین سیستم فوکوس خودکار دوربین با اصلاحاتی که انجام شده دقیق‌تر از همیشه محدوده صورت افراد را شناسایی می‌کند.
 
ضمن اینکه با استفاده از فلش‌ جلوی گوشی می‌توانید حتی در اتاق‌های کاملاً تاریک و کم‌نور سلفی‌های روشن و واضحی به ثبت برسانید. 
هنگام ضبط ویدئو نیز دوربین‌‌های گلکسی A5 سامسونگ، فیلم‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برای کاربران به یادگار می‌گذارند.
 
محافظان جدید خانواده
گرچه A5 با بدنه‌ای تمام‌فلزی ساخته شده، اما ضرورت مقاومت بالای گوشی در مواجهه با خطرات احتمالی -نفوذ آب و گرد و غبار به دستگاه- لزوم به‌کارگیری استاندارد IP68  را در ساخت مدل ۲۰۱۷ گلکسی‌های A سامسونگ موجب شده است. 
به‌کارگیری استاندارد IP68، که به عنوان استانداردی جهانی برای سنجش مقاومت وسایل الکترونیکی و دیجیتالی پذیرفته شده است، استفاده از گوشی‌ها را برای فعالیت‌های روزمره میسرتر کرده است؛ فعالیت‌هایی که برخی اوقات مجبوریم در زیر بارش برف و باران یا در گرمای زیاد و گرد و غبار انجام دهیم.
 
نمایشگر همیشه روشن
قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) یکی دیگر از ورودی‌های جدید A5 را شامل می‌شود. این ویژگی نکته‌های مهمی را که کاربران به خاطر آنها بارها صفحه‌نمایش گوشی را روشن می‌کنند، به صورت دائم روی صفحه‌نمایش گوشی نشان می‌دهد. واقعیت این است که گلکسی 2017 A5 سامسونگ با داشتن باتری سه هزار میلی‌آمپر ساعتی به حد کافی پاسخگوی نیازهای متفاوت کاربران هست، اما برای ذخیره هر چه بیشتر ظرفیت باتری، با فعال کردن گزینه نمایشگر همیشه روشن در بخش تنظیمات نمایشگر، می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را برای همیشه روی نمایشگر گوشی داشته باشید.
 
نمایش ساعت، تقویم و میزان شارژ باتری، از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که در نمایشگر همیشه روشن نشان داده می‌شوند. نمایش اطلاعات تقویم با تاریخ شمسی یکی دیگر از امکاناتی است که در نمایشگر همیشه روشن وجود دارد. 
 
به غیر از تمامی این موارد، کنترل و پخش موزیک یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید با استفاده از این قابلیت انجام دهید. در واقع هنگام پخش موزیک، برای توقف آن یا رفتن به آهنگ‌های بعدی، دیگر نیازی به گشودن قفل و روشن کردن نمایشگر نیست، چرا که تنها با زدن دو ضربه پیاپی ژ روی آیکون‌های مربوط به آن، می‌توانید تمامی حرکت‌های لازم را از روی نمایشگر همیشه روشن انجام دهید. 
 
گلکسی 2017 A5 سامسونگ با پیروی از طراحی یکپارچه و یکدست خانواده سری A، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و ‌غبار، بهره‌مندی از چندین ویژگی جدید و البته نمایشگر پرطرفدار سوپرآمولد و دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی بیشتر از هر زمان دیگری به پرچمداران کهکشانی سری S نزدیک شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.