تلفن همراه

گوشی

January 29, 2017
21:50 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82179

کوچک زیباست

مدل 2017 گلکسی‌ A3 که کوچک‌ترین عضو خانواده A سامسونگ هم به شمار می‌رود، با تجهیز به حسگر اثر انگشت، نمایشگر همیشه روشن، درگاه USB Type-C و استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP68 حرف‌های زیادی در برابر برادران بزرگ‌تر خود برای گفتن دارد. گلکسی‌های 2017 A3 همچنان با ابعاد 7/4 اینچی و نمایشگر قدرتمند سوپرآمولد طراحی و تولید شده‌اند.
 
گوشی‌های هوشمند با توجه به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و قدرت سخت‌افزاری خود طرفداران و علاقه‌مندان زیادی پیدا می‌کنند، ابعاد دستگاه‌ها نیز نقش پررنگی در انتخاب یک گوشی‌ هوشمند از میان چندین مدل دارند. این موضوع در گلکسی‌های سری A و J سامسونگ مشاهده می‌شود، جایی که وجود گوشی‌هایی با ابعاد 7/4 تا 7/5 اینچی باعث می‌شود تمامی کاربران با سلیقه‌های گوناگون، دستگاه‌ مورد نظر خود را بیابند. در این میان گلکسی A3، که به پیروی از طراحی یکپارچه و منحصربه‌فرد سری A به دستگاهی خوش‌دست و کاربر‌پسند معروف بود، این بار با کمک فناوری شیشه سه‌بعدی و انحنای به وجود آمده در لبه‌های نمایشگر به زیبایی و کارآمدی خود افزوده است.
 
انحنای سه‌بعدی
طراحی خاص و بدنه مقاوم پرچمداران کهکشان سامسونگ اولین یادگاری‌ است که به عنوان میراثی گرانبها به  A3منتقل شده است. گلکسی A3 2017 با بدنه‌ای فلزی و طراحی منحنی لبه‌های نمایشگر جلوه‌ای خاص پیدا کرده است. 
حضور فناوری شیشه سه‌بعدی (3D glass) در نمایشگر 7/4 اینچی A3 علاوه بر زیباتر شدن ظاهر گوشی راحتی کار با دستگاه را همراه داشته است. ابعاد مناسب و به خصوص ضخامت 9/7 میلی‌متری دستگاه باعث شده A3 راحت‌تر از همیشه در دستان کاربر قرار گیرد، ضمن اینکه این مورد امکان لغزش و لیز خوردن گوشی از بین انگشتان کاربران را به حداقل رسانده است.
 
پردازنده هشت هسته‌‌ای با چیپ‌ست اگزینوس 7870 مغز اصلی گلکسی A3 را تشکیل می‌دهند؛ این گوشی جثه نسبتاً کوچکی دارد، اما به کار رفتن پردازنده 9/1 گیگاهرتزی هشت‌هسته‌ای و رم دو گیگابایتی در آن سبب شده از عهده اجرای بی‌نقص هر بازی و برنامه سنگینی‌ برآید. همچنین وجود باتری 2350 میلی‌آمپر ساعتی، خیال کاربران را از بابت مدت‌زمان اجرای برنامه‌ها نیز راحت خواهد کرد. حافظه اولیه گوشی 16 گیگابایت است که با همراهی کارت microSD تا سقف 256 گیگابایت افزایش می‌یابد.
 
ثبت شناور عکس‌ها
دوربین‌های اصلی و دوم A3 به ترتیب با سنسورهای 13 و 8 مگاپیکسلی ساخته شده‌اند. دریچه دیافراگم f/1.9 در این دوربین‌ها عکاسی در نور بسیار کم و ثبت عکس‌های شفاف و واضح را میسر کرده است. همچنین در تنظیمات دوربین اصلی گزینه‌ای به نام حالت غذا (Food Mode) قرار داده شده تا کاربران با انتخاب آن عکس‌هایی حرفه‌ای با فوکوس و محو زیبای سوژه‌ها به ثبت برسانند.
 
سامسونگ برای اولین بار دکمه شناور شاتر را به رابط کاربری دوربین‌ A3 آورده است. با این دکمه شناور و منعطف، عکس گرفتن در موقعیت‌هایی که دسترسی به دکمه ثابت دوربین دشوار بود، آسان‌تر از همیشه شده است. این مساله اغلب در عکس‌های سلفی خود را نشان می‌داد، چالشی که با حضور دکمه شناور شاتر و تبدیل تمام نقاط صفحه نمایش به شاتر دوربین کاملاً برطرف می‌شود.
 
نمایشگر سوپرآمولد 7/4 اینچی A3 دارای تراکم 312 پیکسل بر اینچ است. تراکم پیکسلی مطلوب A3 این اجازه را به کاربر می‌دهد تا در شرایطی مانند نور شدید خورشید عملکرد کم‌نظیری از صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده کند.
 
مهمان‌های تازه‌وارد A3
گلکسی A3 مدل 2017 برای اولین بار از چند ویژگی و قابلیت کاربردی جدید پذیرایی می‌کند. حسگر اثر انگشت یکی از این قابلیت‌هاست که در زیر دکمه هوم دستگاه پنهان شده است، حسگری که در زمانی کوتاه‌تر از یک چشم به هم زدن کار خود را انجام می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای اولین بار به بخش امنیتی و حفاظتی A3 افزوده شده، پوشه امن (Secure Folder) است که همچون گاوصندوقی مستحکم از اطلاعات خصوصی و حیاتی کاربران محافظت می‌کند. این پوشه، که امکان محو و پنهان کردن آن نیز وجود دارد، مکان مطمئنی برای قرار دادن عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات مالی و بانکی کاربران است.
 
در بخش مقاومت دستگاه هم گلکسی A3 میزبان استاندارد جهانی IP68 شده است. این استاندارد، که به معنای نفوذناپذیری دستگاه در برابر ورود آب و گرد و غبار است، نشان‌ می‌دهد A3 در عمق یک‌ و نیم متری آب به مدت نیم‌ساعت دوام می‌آورد. برای هماهنگی بیشتر A3 با استاندارد IP68 تغییرات ظاهری و فنی‌ای در درگاه‌های دستگاه رخ داده است. 
 
یکی دیگر از مهمان‌های جدید گلکسی A3 درگاه USB Type-C است که به همراه جک هدفون در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته و کار شارژ باتری و انتقال سریع‌تر اطلاعات را انجام خواهد داد. 
 
همیشه روشن‌
کاربران گوشی‌های هوشمند در طول روز ده‌ها بار صفحه‌نمایش دستگاه خود را برای دیدن ساعت، تقویم، میزان شارژ باتری و پخش یا توقف موزیک‌ روشن می‌کنند. این موضوع علاوه بر هدر رفتن وقت کاربران، باتری دستگاه را نیز مصرف می‌کند، در حالی که با فعال کردن گزینه نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) در تنظیمات صفحه‌نمایش می‌توان تمامی این اطلاعات را به صورت تمام‌وقت روی نمایشگر دستگاه مشاهده کرد. این قابلیت در زمان گوش دادن به موزیک بسیار کاربردی است، به خصوص که دیگر برای رفتن به آهنگ بعدی و توقف موزیک نیازی به باز کردن پلیر دستگاه نخواهد بود. نمایش تقویم با تاریخ شمسی یکی از قابلیت‌های مورد نیاز کاربران ایرانی بود که در نمایشگر همیشه روشن امکان‌پذیر شده است. 
 
همچنین با رفتن به تنظیمات نمایشگر همیشه روشن می‌توانید موارد دلخواه خود را به آن بیفزایید؛ مثل اضافه کردن نمایش ساعت سه شهر دیگر جهان، که برای برخی از مشاغل و افراد ضروری است. به علاوه اینکه کاربران در صورت تمایل می‌توانند به جای نمایش تقویم و ساعت، عکس‌های پیش‌فرض روی گوشی را به عنوان تصویر نمایشگر همیشه روشن قرار دهند.
گلکسی A3 سامسونگ در رنگ‌های متنوعی عرضه شده، بنابراین مدل 2017 این گوشی هوشمند در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی آسمانی و صورتی در دسترس خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.