اپراتورها

تلفن همراه

February 1, 2017
7:56 چهارشنبه، 13ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82208

22 پروژه ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه در آستانه دهه فجر افتتاح شد

22 پروژه ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آیینی به بهره برداری رسید.
این آیین با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرکت همراه اول برگزار شد.
راه اندازی سرویس امضای امن، نصب و راه اندازی 6 هزار و 726 سایت نسل چهار و چهار و نیم تلفن همراه در 386 شهر، نوسازی و توسعه 8734 سایت نسل دوم تلفن‌ همراه بخشی از 22 پروژه افتتاحی هستند.
 
نصب و راه اندازی 4732 سایت جدید اینترنت نسل سوم و رسیدن به 12 هزار و 241 سایت و پوشش 852 شهر و 902 روستا بخش دیگری از این پروژه ها است. 
افزایش 45 نوود جدید آر.ان.سی (rnc) همگام با افزایش سایت های نسل سوم تلفن همراه، توسعه شبکه آی.پی «بک بن» با ظرفیت بیش از 1550ترابیت برثانیه و سی و یک هزارپورت و اتصال هفت هزار سایت نسل های سه و چهار و چهارونیم تلفن همراه به فیبر نوری بخش دیگری از پروژه های همراه اول است. 
 
اپراتور همراه اول در این مراسم، دومین دیتاسنتر خدمات تلفن همراه را نیز افتتاح کرد و پیاده سازی مرحله دوم نسل جدید آدرس های اینترنتی با ظرفیت بیش از یک میلیارد نشانی آی.پی (IP) برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و توسعه شبکه داده همراه اول با ظرفیت اتصال همزمان 30 میلیون کاربر و نیز افزایش 30 درصدی ظرفیت سوئیچینگ این شبکه موبایلی از دیگر طرح هایی بود که توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. 
 
ایجاد مرکز تبادل محتوا در چهار کلانشهر برای افزایش سرعت و سهولت دسترسی به محتوا و نیز اتصال به مرکز تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت برای تقویت تولید محتوای بومی نیز افتتاح شد. 
امروز شهرستان خمین در استان مرکزی به صورت نمادین زیر پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت و سامانه های جدید اطلاع رسانی ورزشی نیز رونمایی شد.
 
در این مراسم همراه اول از تیم ملی فوتبال و تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با بهره از سیستم های پیامکی حمایت کرد و اعلام شد: با حمایت هواداران تاکنون 140 میلیارد تومان برای تیم ملی، 27 میلیارد تومان برای تیم پرسپولیس، 19 میلیارد تومان برای استقلال و 1.5 میلیارد تومان برای تیم تراکتورسازی درآمد به دست آمده است. 
 
در این مراسم که رئیس فدراسیون فوتبال، نماینده فدراسیون والیبال و مدیران عامل باشگاه های استقلال، پرسولیس و تراکتورسازی نیز حضور داشتند، پیراهن شماره 22 تیم های ملی فوتبال، والیبال و باشگاه های استقلال، پرسولیس و تراکتورسازی با نام وزیر ارتباطات، به وی اهدا شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.