اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 1, 2017
8:14 چهارشنبه، 13ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82213

افزایش ۱۸ برابری ظرفیت ارتباطات داخلی و ۸ برابری ارتباطات خارجی

 معاون وزیر ارتباطات با اشاره به دگردیسی ایجاد شده در ارتباطات کشور طی ۳ سال و نیم گذشته گفت: ظرفیت ارتباطات داخلی ۱۸ برابر و ظرفیت ارتباطات خارجی ۸ برابر افزایش یافت.
 
نصرالله جهانگرد گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از وقفه ای که در ساختار اجرایی و اداری کشور داشتیم باعث شد بعد از ۷ دهه ساختار مخابراتی مبتنی بر صوت به دیتا تغییر پیدا کند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ساختار اداری و اجرایی کشور طی دوره گذشته سبب شد با یک مجموعه معطل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو باشیم، ادامه داد: از ابتدای دولت در چهار بعد در سطح ملی برنامه ریزی کردیم که نخست ایجاد شبکه زیرساخت و شبکه دسترسی پرظرفیت در قالب شبکه ملی اطلاعات بوده که انجام دادیم و بدین ترتیب ظرفیتی در سطح ملی بوجود آمد که ۱۰ تا ۱۸ برابر به ظرفیت ارتباطی داخل کشور و ۸ برابری ارتباط بین الملل در کشور اضافه کرد.
 
وی با اشاره به اینکه تغییرات اخیر باعث شد که بعد از ۷ دهه ساختار مخابراتی مبتنی بر صوت کشور به IP و دیتا تغییر پیدا کند، افزود: این تغییر نقطه عطف تاریخی بود که دگردیسی در معماری ارتباطات ایران انجام شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: برنامه دوم خدمات دولت الکترونیک است که اقدامات زیرساختی وسیعی برای آن انجام شده و طی ماه های آینده مرحله مهمی از تحقق دولت الکترونیک ۲ را اجرا کنیم که موجب شفافیت، تسهیل زندگی، کاهش زمان، مبارزه با جعل و قاچاق خواهد بود.
 
جهانگرد توسعه اقتصادی و اشتغال را مرحله بعدی از برنامه ها دانست و اظهار کرد: بدین ترتیب جهش مهمی در افزایش واقعی ظرفیت در اشتغال ایجاد شده که به ICT بر می گردد. بطوریکه در سال گذشته ۱۰۰هزار شغل به عمل آورده بود و آن را با کمک کردن به قطب های اقتصاد دانش بنیان در تمام استان ادامه داده ایم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات بر تامین یک محیط حقوقی برای توسعه بازار رقابت در ارائه دیتا و صوت تاکید کرد و گفت: امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات نداریم و در هر نقطه ای می توان سرویس های ارتباطی را در اختیار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.