اپراتورها

تلفن همراه

February 5, 2017
17:31 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82266

روایت مدیر عامل همراه اول از روند مهاجرت مشترکان اپراتور اول

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار تعداد مشترکان همراه اول که به شبکه اپراتورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند را ۳۲ هزار نفر دانست و گفت: ۲۳ هزار مشترک نیز از اپراتورهای مختلف به همراه اول مهاجرت کرده‌اند.
 
وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه‌ توضیحاتی درباره طرح ترابردپذیری شماره‌ها پرداخت و گفت: تعداد افرادی که از شبکه همراه اول به سایر اپراتورها مهاجرت کرده‌اند، نسبت به جمعیت ۶۵ میلیونی مشترکان اپراتور اول بسیار پایین است و حتی پیش‌بینی‌های خود ما مهاجرت افرادی بیش از این تعداد بود.
 
وی همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر روند بازگشت مشترکانی که از شبکه ما به سمت اپراتورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند رو به رشد است. علاوه بر این روند مهاجرت مشترکان اپراتورهای مختلف به سوی شبکه همراه اول طی این مدت شیب صعودی داشته است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این سوال که زمانی اعلام کرده بودید ۲۰ درصد مشترکان همراه اول که به شبکه اپراتورهای دیگر رفته‌اند، پس از مدتی به شبکه همراه اول باز می‌گردند، توضیح داد: درصد مشترکان اعتباری که پس از مدتی دوباره به شبکه ما بازگشته‌اند ۱۲ درصد و درصد مشترکان دائمی بیش از ۲۰ درصد به شمار می‌رود.
 
وی به تازگی هم  با اشاره به اینکه از ۳۱ مرداد ماه طرح ترابردپذیری به صورت رسمی آغاز شده است، گفته بود: پیش‌بینی می‌شد ۱.۵ میلیون ترابرد انجام شود، اما در طی شش ماه گذشته، همراه اول فقط ۸۹۰۰ نفر تراز منفی داشته است.
 
ترابردپذیری شماره‌ها (Mobile Number Portability) عنوان طرحی است که مجوز اجرای آن توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده  و شرایطی فراهم می‌کند که به واسطه آن مشترک می‌تواند بدون تغییر شماره خود، نسبت به عوض کردن اپراتور خود اقدام و بر حسب علاقه خود از سرویس‌ها و خدمات اپراتورهای دیگر استفاده کند. البته هر یک از مشترکان در طول سال حداکثر می‌توانند دو بار اپراتور ارائه‌دهنده سرویس خود را تغییر دهند و با همان شماره از خدمات اپراتورهای دیگر بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.