رگولاتوری

February 7, 2017
11:37 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82297

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بهبود وضع معیشت کارکنان پست در اولویت/ «آی تی» اشتغال زا باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قدمت ۱۵۰ساله پست گفت: همواره تجهیز کارکنان را دغدغه خود می دانیم و همچنین باید گفت معیشت پرسنل پست اولویت ما است.
 
محمود واعظی صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه اداره پست شاهرود ضمن بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه دارد تا تجهیزات و معیشت کارکنان را در سراسر کشور مد نظر قرار دهد، بیان داشت: در تلاش هستیم تا فاصله موجود و این شکاف اقتصادی بین پرسنل این نهاد را با سایر بخش های دولتی کاهش دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به حقوق همکارانمان در حوزه پست نگاهی ویژه داشته باشیم، افزود: پست بیش از یک و نیم قرن قدمت دارد و همواره کارکنان آن امین بوده و هستند لذا باید به آنها توجه ویژه ای کرد.
 
عضو کابینه یازدهم در ادامه گفت: امروز در حوزه ارتباطات، به پست کمتر توجه شده است حال آنکه پست همیشه از یک سرزندگی خاص برخوردار بوده و هست.
 
واعظی بیان داشت: امروز و در شرایط جدید جهانی، پست باید رسالت جدید بر عهده گیرد که این رسالت همانا ایجاد کسب و کار برای مردم در حوزه آی سی تی و آی تی است.
 
وی افزود: امروزه فناوری های نوین راه بسیار خوبی برای اشتغال هستند لذا توجه ویژه دولت به این مقوله باعث شده تا در سال جاری ۱۰۰هزار شغل و در سال آتی برنامه ریزی برای ایجاد ۱۲۰هزار شغل در حوزه آی تی در کشور صورت پذیرد.
 
وزیر ارتباطات همچنین گفت: در ارتباطات با تولیداتی که در استان وجود دارد و مراکزی که مورد توجه زائران امام رضا(ع) است باید گفت این زیرساخت ها بهترین فرصت برای اشتغال زایی در حوزه فناوری هستند که توجه به طبیعتی که در شاهرود است و نزدیکی به تهران و مشهد باید فضای مجازی را برای گردشگری توسعه داد.
 
واعظی بیان داشت: آی سی تی می تواند فاصله بین تولید کننده محصولاتی مانند صنایع دستی و ارزش افزوده هایی مانند گردشگری را با مردم کم کند لذا باید در حوزه فناوری های گردشگری و صنایع دستی تحولات خوبی را در این شهرستان به وجود آورد.
 
وی افزود: پست و فضای مجازی باید به هم نزدیک شوند تا ارتباطات بهتری فراهم و اشتغال زایی بیشتر شود لذا باید گفت ما در وزارتخانه به سهم خودمان اشتغال را رونق بخشیده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.