اپلیکیشن

تلفن همراه

February 8, 2017
18:19 چهارشنبه، 20ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82314

کیفیت عکسها با زوم کردن افزایش می یابد

استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسط گوگل دستاورد تازه ای داشته و موجب شده در صورت زوم بر روی عکس هایی که کیفیت بالایی ندارند، بازسازی آنها و دستیابی به کیفیتی مطلوب ممکن شود.
گوگل موفق به طراحی نرم افزار تازه ای شده که می تواند تصاویری دقیق و دارای وضوح نسبتا بالا را با بررسی عکس های بی کیفیت و تار که حاصل زوم کردن بر روی عکس های مختلف هستند، تولید کند.
 
بنابراین اگر این نرم افزار تصویری از یک عکس دسته جمعی بزرگ را دریافت کند که در آن افراد زیادی دیده می شوند، می تواند با زوم کردن بر روی چهره هر یک از این افراد تصویر تازه و دقیقی از چهره آنها را تولید کرده و به نمایش درآورد.
 
این نرم افزار تا بدان هوشمند است که با دریافت یک تصویر بی کیفیت و کاملا محو از چهره افراد با تنها ۶۴ پیکسل قادر خواهد بود تصویری را از صورت آنها بازسازی کند که اگر چه کاملا واضح نیست، اما چهره اشخاص را در حدی قابل قبول و قابل تشخیص به نمایش درمی آورد.
 
دقت این روش در مجموع در حد قابل قبولی است و البته هنوز خطاهایی در آن وجود دارد، اما گوگل می گوید در آینده دقت آن را باز هم ارتقا خواهد داد. یکی از مهم ترین کاربردهای این فناوری شناسایی هویت مجرمین از روی تصاویری دوربین های مداربسته و دیگر تصاویری است که ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.