اپراتورها

تلفن همراه

February 12, 2017
17:52 یکشنبه، 24ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82363

واعظی:‌ پارازیت نباید سلامت مردم را به خطر بیندازد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مورد مساله پارازیت، شاخص هایی وجود دارد که بر اساس آن نباید به سلامت مردم ضرری وارد شود ولی اگر از حدی بیشتر باشد وظیفه داریم جلوی آنرا بگیریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفرهای استانی به مناسبت دهه مبارک فجر، به  استان سمنان و شهرستان گرمسار رفت.
 
وی در مسجد جامع گرمساربا اشاره به اینکه در این نظام هیچکس موافق پخش برنامه های غیراخلاقی چه در ماهواره یا فضای مجازی نیست و ما شدیدا با آن مخالفیم، افزود: در مورد مساله پارازیت، شاخص هایی وجود دارد که بر اساس آن نباید به سلامت مردم ضرری وارد شود ولی اگر از حدی بیشتر باشد وظیفه داریم جلوی آنرا بگیریم.
 واعظی همچنین درباره ارسال پارازیت های متناوب در شهرستان گرمسار که باعث قطع تصاویر دیجیتال صداوسیما بر روی ست آپ باکس می شود، گفت: مدتی پیش چنین اتفاقی در تهران اتفاق می افتاد که من به همراه چند تن از وزرا نامه ای در این ارتباط به رییس جمهوری نوشتیم و ایشان محکم ابلاغ کردند که هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست و مبارزه با مسایل ضد فرهنگی را باید با روش های فنی که لطمه ای به سلامت مردم نزدند، پیش ببریم و نه اینکه بخواهیم به سلامتی مردم به خطر بیفتد تا مبادا اتفاق غیراخلاقی رخ دهد.
 
 3 برابر شدن پهنای باند / 4برابر شدن شبکه انتقال در گرمسار
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر قبلی خود به استان سمنان و شهر گرمسار اظهار کرد: اینطور که گزارش داده اند خوشبختانه همه قول هایی که داده بودم در رابطه با اینترنت، پهنای باند، شبکه انتقال و روستاها تا الان انجام شده بطوریکه طی این مدت پهنای باند شهرستان گرمسار سه برابر شده و شبکه انتقال آن چهار برابر افزایش پیدا کرده است و تعداد امکانات مشترکین اینترنت سه و نیم برابر شده است. ضمن اینکه برای روستاهای آن نیز به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.
 
 این مقام مسوول با اعلام اینکه بودجه برای بازسازی دو مرکز پست شهرستان گرمسار اختصاص پیدا می کند؛ تاکید کرد: در این سفر به روستا اینترنت می دهیم و ضمن اینکه نسل سوم و چهارم در شهرستان ایوانکی و نسل چهارم و اینترنت پهن باند TD-LTE در شهرستان گرمسار توسط اپراتورهای تلفن همراه برقرار می شود که در مجموع برای این منظور 15میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و انشااله تا شهریور سال آینده بتوانیم آنچه که قول دادیم را اضافه کنیم که بنا داریم 8 میلیارد تومان دیگر نیز  سرمایه گذاری شود.
 
 وی با اشاره به تعداد بالای دانشجویان در شهرستان گرمسار نسبت به جمعیت این شهر از برنامه دولت برای ایجاد اشتغال آنها گفت: ابتدا وظیفه داریم که در مذاکره با شرکت های مختلف اول در این شهر، بعد در این استان و در آخر در تهران بتوانیم برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم برای دانشجویان ایجاد شغل کنیم.
 
  واعظی با اشاره به آماده بودن پهنای باند و زیرساخت استان سمنان برای ایجاد اشتغال در حوزه ICT اظهار کرد: برای ایجاد شغل در هر حوزه ای به سرمایه گذاری بالای 300 میلیون تومان نیاز داریم که خوشبختانه ایجاد شغل در حوزه ICT با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون تومان امکان پذیر است که بر همین اساس در سال گذشته چیزی حدود 100 هزار شغل ایجاد کردیم که بنا داریم این کار را در سمنان و گرمسار نیز انجام دهیم.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس : استفاده اقتصادی از اینترنت را افزایش دهیم
 
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز درجه نمازگزاران شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه  امروز در حوزه ICT در جهان بالغ بر3500 میلیارد یورو سرمایه گذاری شده است که ایران با یک درصد جمعیت جهان، 35 میلیارد یورو پتانسیل برای سرمایه گذاری دارد، اظهار کرد: درهفته دولت، فاز اول شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد که از برنامه چهارم دولت ها به شمار می رفت که موظف به اجرای آن بودند و امروز شاهدیم افتتاح فاز دوم این شبکه بدست دکتر واعظی در دولت تدبیر و امید بودیم که این اقدام بسیار موثر در ایجاد اشتغال وجلوگیری از فرار مغزهاست.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال 95 همکاران مان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نزدیک به 100 هزار شغل ایجاد کرده اند که  بنابه گفته واعظی تا سال 96  این میزان به 120 هزار شغل دیگر خواهد  رسید.
 
وی افزود: گرمسار به دلیل داشتن مراکز دانشگاهی، یک شهرستان بسیار استثنایی است.  به همین دلیل با توجه به این پتانسیل علمی نیروی کار متخصص در زمینه IT وجود دارد که انشااله روزی را ببینیم که هریک از این متخصصین یک شرکت ict به ثبت برسانند.
 
وی با ارایه این پیشنهاد که گرمسار بعنوان پایلوت شبکه ملی اطلاعات باشد تا مراجعات مردم به ادارات به صورت غیر حضوری صورت پذیرد، افزود: بدین ترتیب مراجعان راحتتر خدمات دریافت می کنند و میزان فساد اداری نیز به حداقل می رسد.
 
کاتب تصریح کرد: در زمینه استفاده از اینترنت متاسفانه  بیشتر مصرف در زمینه غیر اقتصادی صرف می شود که باید حصارها را در داخل کشور بشکنیم و استفاده اقتصادی از اینترنت را بالا ببریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.