اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 12, 2017
18:35 یکشنبه، 24ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82368

آغاز همکاری رسمی فرانسه و ایران در زمینه اینترنت اشیاء

شرکت فناوران پیشرو پارس‌نت (پارس‌نت)، یکی از اعضای گروه شرکت‌های پارسان‌لین با همکاری سیگفاکس (SIGFOX) فرانسه، شبکه اینترنت اشیاء (IoT) را با پوشش سراسری بر بستر شبکه ملی اطلاعات، در ایران راه‌اندازی می‌کند.
 
636225038328730356.jpg
با امضاء قرارداد همکاری بین دو شرکت فناوران پیشرو پارس‌نت و سیگفاکس، شرکت پارس‌نت به عنوان جدیدترین شرکت همکار سیگفاکس، تنها شریک تجاری این شرکت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت اشیاء (IoT) است.
 
همکاری پارس‌نت و سیگفاکس برای اولین بار، ایران را بر لبه تکنولوژی جدیدترین دستاوردها در حوزه فناوری اطلاعات قرار می‌دهد. همزمان با گسترش شبکه اینترنت اشیاء (IoT) در جهان، عملاً شهروندان ایرانی نیز این فرصت را بدست می‌آورند که همچون سایر کشورهای پیشرفته از خدمات نوین این شبکه استفاده کنند. مدیران شرکت پارس‌نت طی روزهای آتی، خبرهای مهمی را از قرارداد همکاری و فرآیندهای اجرایی آن اعلام خواهند کرد.
 
سیگفاکس فرانسه اکنون در 30 کشور جهان در زمینه اینترنت اشیاء  (IoT) با ایجاد شبکه‌ای مبتنی بر فناوری LPWAN فعال است و در نظر دارد شبکه بین‌المللی فوق را تا سال 2018 در بیش از 60 کشور جهان توسعه دهد. سیگفاکس هم‌اکنون با اپراتورهایی مانند تلفونیکا و SK Telecom همکاری دارد. همچنین شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، اینتل و توتال، بالغ بر 220 میلیون یورو در شرکت سیگفاکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
گروه شرکت‌های پارسان‌لین از سال‌ها پیش در زمینه اینترنت و دیتاسنتر فعال بوده و یکی از بزرگترین اپراتورهای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران است. شرکت پارسان‌لین ارتباطات پس از دریافت مجوز اپراتوری ارتباطات ثابت(FCP)  از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون از طریق شرکت فناوران پیشرو پارس‌نت به عنوان یکی از اعضای خانواده خود، هدف از همکاری با شرکت سیگفاکس فرانسوی را ایجاد زیرساخت ارتباطی  LPWANبرای ارتباط اشیاء با یکدیگر در سطح ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات اعلام کرده است تا از این طریق با در اختیار قرار دادن اولین شبکه اینترنت اشیاء (IoT) به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی امکان ارائه خدمات بر این بستر را فراهم آورد.
 
اینترنت اشیاء، امکان اتصال تمامی دستگاه‌ها که از طریق سنسورها هوشمند گردیده و با محیط پیرامون خود در تعاملند را بر بستر اینترنت/اینترانت برای کاربران فراهم می‌آورد. از جمله ویژگی‌های فناوری LPWAN، توان مصرفی پایین برای اشیاء است که سبب افزایش طول عمر باتری آنها می‌شود. طول عمر باتری تا 10 سال، نرخ انتقال پایین، گستردگی پوشش و استفاده از باند فرکانسی آزاد از ویژگی‌های فناوری  LPWANارائه شده توسط سیگفاکس است که استفاده از آن را در برخی از کاربردها از جمله اندازه‌گیری هوشمند و مدیریت ناوگان‌های حمل و نقل، خواندن میزان کارکرد کنتور آّب، برق و گاز از راه دور و صد‌ها مورد دیگر بی‌همتا می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.