اپلیکیشن

تلفن همراه

February 17, 2017
20:47 جمعه، 29ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82427

سنجش راحتی سفر با یک اپلیکیشن موبایلی

کارشناسان یک اپلیکیشن موبایلی برای سنجش و ارزیابی میزان راحتی سفر با قطار طراحی کردند.
 
کارشناسان انگلیسی یک اپلیکیشن موبایلی توسعه دادند که دست‌اندازها، ضربات و تکان‌های شدید و داده‌های مرتبط با لرزش قطار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
 
کاربران با استفاده از این اپلیکیشن نظر خود درباره راحتی سفر را اعلام و شرکت های راه آهن با استفاده از این اطلاعات راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کنند.
 
در این اپلیکیشن شتاب‌سنج موجود در گوشی‌ هوشمند برای اندازه‌گیری میزان سهولت سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
کارشناسان دانشگاه بیرمنگام انگلیس می‌گویند: تحقیقات در این خصوص فرصت‌های بسیاری را برای سنجش آماری میزان راحتی سفر برای مسافران ایجاد کرده است. این اپلیکیشن می‌تواند از سوی شرکت های حمل و نقل ریلی و جاده ای برای دریافت اطلاعاتی برای بهبود راحتی مسافران مورد استفاده قرار بگیرد.
 
این فناوری همچنین پتانسیل تشخیص عیوب جاده‌ای و آگاهی از مسیرهایی که نیاز به مرمت دارند و همچنین کمک به بهبود ایمنی مسیر‌ها را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.