اپلیکیشن

تلفن همراه

February 17, 2017
20:55 جمعه، 29ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82429

اپلیکیشن «بله» معرفی شد: تلگرام با قابلیت پرداخت

این روزها اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متفاوتی در تلفن‌های همراه افراد جا خوش کرده‌اند و هرکدام سعی کرده‌اند با امکانات و قابلیت‌های متفاوتی که ارائه می‌دهند، کاربران بیشتری را سمت خود جذب کنند. «بله» یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی است که علاوه بر گفتگو، گویا امکانات مالی هم دارد.
 
بخش پیام‌رسانی این اپلیکیشن مانند تلگرام است که به کاربر امکان ارسال پیام، عکس، فیلم و فایل را می‌دهد. همچنین افراد می‌توانند در این اپلیکیشن، گروه و یا کانال تشکیل دهند، افراد را بر اساس نام و یا شماره موبایل جستجو کنند و دوستان و آشنایانشان را به لیست مخاطبانشان اضافه کنند.
 
 
اما همه این موارد آن چیزی نیست که اپلیکیشن بله را متمایز کرده است و این ویژگی‌ها وجه مشترک و ابتدایی‌ترین قابلیت‌های هر اپلیکیشن پیام‌رسانی است.
 
ویژگی که این اپلیکیشن خودش را با آن در میان کاربران پررنگ‌تر کرده است، بخش خدمات مالی آن است. گویا اپلیکیشن بله امکانات خرید شارژ و پرداخت قبوض راهم زیر نظر بانک مرکزی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کاربر حتی‌الامکان از محیط برنامه خارج نشود و بتواند در یک فضای واحد به کارهایش رسیدگی کند.
 
«بله» را می‌توانید رایگان و از طریق اپ استور، گوگل پلی و کافه بازار دانلود کنید. این اپلیکیشن سیستم‌های عامل اندروید و iOS را پشتیبانی می‌کند.
 
 
اما در کنار این تعاریفی که در خصوص بخش امکانات مالی برنامه می‌شود، باید گفت که بر اساس تجربه کار ما با این اپلیکیشن، زمانی که «بله» را دانلود و بر روی گوشی نصب می‌کنید، هیچ قسمتی مبنی بر خدمات پرداخت قبض و یا خرید شارژ دیده نمی‌شود که البته بنا بر شنیده‌ها به زودی این سرویس‌ها به این اپ اضافه می‌شوند.
 
به عبارتی قابلیتی که قرار است اپلیکیشن بله را نسبت به دیگر پیام‌رسان‌ها متمایز کند و آن را یک گام جلوتر قرار دهد، در لیست خدمات این برنامه وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.