فناوری اطلاعات

February 19, 2017
16:30 یکشنبه، 1ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82459

کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه برگزار شد

کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه با هدف تبادل تجارب دو کشور در این حوزه و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
سید احمدرضا علایی طباطبایی، مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری در کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه، گفت: این کارگاه با هدف بررسی شباهت های ساختاری علم و فناوری و تبادل تجربیات دفاتر انتقال فناوری دو کشور در تاریخ ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار شد.
 
وی افزود: کشور ترکیه از نظر تجربه ایجاد دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه ها و حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه های خود پیشرفت های خوبی داشته که ایران می تواند از این تجربیات به خوبی استفاده کند.
 
به گفته علایی، ایران نیز در زمینه تجاری سازی فناوری و به خصوص قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و ظرفیت هایی که این قانون ایجاد کرده تجارب خوبی دارد که می توانیم این تجربیات را در اختیار کشور ترکیه قرار دهیم و هر دو کشور از تجربیات طرف مقابل بهره مند شوند.
 
وی تصریح کرد: این کارگاه با مشارکت معاونت علمی و شورای آموزش عالی ترکیه برگزار می شود و از هر کشور ۱۰ تا ۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی که دفتر انتقال فناوری دارند حضور یافته اند.
 
مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به سابقه برگزاری این کارگاه، بیان کرد: پیشنهاد همکاری دو کشور در حوزه انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت در سفر خردادماه وزیر علوم کشورمان به ترکیه ارئه شد و با استقبال شورای آموزش عالی ترکیه مواجه شد و خوشبختانه با پیگیری های طرفین این کارگاه برگزار شد.
 
وی ادامه داد: ایران و ترکیه دو کشور همسایه و مسلمان هستند و مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زیادی دارند که از این مناسبت ها می توان در چنین مواردی استفاده کرد و تجربیات طرفین را به اشتراک گذاشت. 
 
علایی طباطبایی اظهار کرد: در این کارگاه سه پنل تخصصی با عناوین سیاست های دولتی در تقویت انتقال فناوری، مدیریت فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه و بررسی خط مشی دانشگاه ها در حوزه دارایی فکری برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.