اپراتورها

تلفن همراه

February 22, 2017
9:10 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82505

پاسخ به منتقدان بسته‌های اینترنت؛ یک ماه دیگر

وزیر ارتباطات گفته است که نتیجه بررسی‌های کمیته رسیدگی به شکایت از بسته‌های اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.
 
125494_690.jpg
پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت در موارد متعدد گلایه برخی از کاربران اینترنت کشور را به دنبال داشته است البته در  این زمینه از سوی مسئولان تاکیدهای مختلفی مبنی بر لزوم کسب آگاهی مشترکان از نحوه مصرف اینترنت صورت می‌گیرد.
 
طی سال‌های گذشته به دنبال ارائه اینترنت پهن باند از سوی اپراتورهای غالب تلفن همراه شرایطی ایجاد شد تا ضریب نفوذ اینترنت به یکباره با رشدی قابل توجه همراه شود و تعداد کاربران افزایشی چشمگیر داشته باشد.
 
بر همین اساس رقابت در بازار اپراتورهای موبایل شدید شده و هر یک از اپراتورها تلاش‌های متعدد به کار گرفتندتا با ارائه بسته‌های مختلف تشویقی در جذب حداکثری مشترکان گام بردارند، وزارت ارتباطات نیز اقدامات متعددی در راستای تعدیل تعرفه دسترسی به اینترنت موبایل صورت داد تا با فراهم شدن مجموع شرایط دسترسی مردم به این خدمات بیشتر شود.
 
حال بخش قابل توجهی از شهروندان به اینترنت دسترسی داشته و هر یک جزو کاربران یکی از اپراتورهای اینترنت به شمار می‌روند، در این میان با توجه به سهولت دسترسی استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوه‌ها بیشتر بوده است. اما  این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده مشترکان هر سه اپرتور موبایل (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در مواردی از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گلایه کنند.
 
پیگیری رسانه‌ای این موضع پیش از این به طور معمول با این پاسخ مواجه می‌شد که مشترکان باید در نحوه استفاده خود دقت کنند و نظارت‌های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات گواه آن است که فعالیت اپراتورها در این زمینه مشکلی ندارد.
 
اما پس از طرح گلایه‌های برخی کاربران بر روی شبکه‌های اجتماعی وزیر ارتباطات در نهایت موجب شد محمود واعظی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن خبر دهد.
 
وی در عین حال از مردم خواسته بود اطلاعات دقیق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام کنند.
 
اکنون کمتر از یک هفته از انتشار خبر تشکیل این کمیته می‌گذرد اما در پیگیری آخرین وضعیت فعالیت‌های این کمیته وزیر ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تاکید کرده است: اولین گزارشی که این کمیته از رصد آنلاین استفاده کاربران اینترنت داشته نشان می‌دهد اتفاق ویژه ای در این خصوص روی نداده و این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام می شود. در گذشته کاربران از یک بسته اینترنت بیشتر برای متن استفاده می کردند اما امروز یک بسته اینترنت بیشتر برای دانلود ویدیو و حتی کتاب صرف می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه تعداد کاربران اینترنت بسیار زیاد است و دلیلی برای کم فروشی اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اینترنت  دستی نبوده و هوشمند است و به همین دلیل ما معتقد نیستیم که کم فروشی صورت می گیرد اما با این حال به کاربران توصیه می کنیم اپلیکیشنی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت کاربران راه اندازی کرده است را دانلود کنند تا به صورت شفاف میزان مصرف شان را رویت کنند.
 
واعظی در پایان با توصیه به مردم برای استفاده از محتوای داخلی و سایت های بومی در بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: نتیجه کمیته بررسی شکایت از بسته های اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.