اپلیکیشن

تلفن همراه

February 26, 2017
11:10 یکشنبه، 8ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82552

ماجراجویی بی خطر در کوهستان را با این برنامه موبایلی تجربه کنید

راهنمایان حرفه ای همیشه نهایت تلاش خود را می کنند تا از ایمنی کوهنوردان مطمئن شوند و خطرات احتمالی را در شرایط دشوار شناسایی کنند، اما آنها همیشه موفق نیستند.
حفظ امنیت یکی از مهم ترین نگرانی های افرادی است که در کوه و دشت و صحرا دست به ماجراجویی می زنند. این افراد دوست دارند گزارش های لحظه به لحظه از شرایط جوی و وضعیت آب و هوایی دریافت کنند. ولی حتی پیشرفته ترین سازمان های هواشناسی هم نمی توانند چنین خدماتی به علاقمندان ارائه کنند.
 
اما یک برنامه موبایلی جدید موسوم به گزارش شرایط کوهستان یا Mountain Conditions Report (MCR) دقیقا به همین منظور طراحی شده است.
 
این پلاتفورم رایگان و عمومی به کوهنوردان و راهنمایان حرفه ای کمک می کند تا اطلاعات ارزشمند خود را از شرایط محیطی به طور لحظه به لحظه به اشتراک بگذارند. برنامه یاد شده با همکاری انجمن راهنمایان کوه کانادا طراحی شده و پیش از این در قالب ارسال ایمیل برای کمک به کوه نوردان فعال بوده است. اما حالا با پیشرفت فناوری اطلاعات مذکور از طریق برنامه ای موبایلی و یک وب سایت به اشتراک گذارده می شود و دسترسی به آن با سرعت و سهولت بیشتری ممکن است.
 
برنامه موبایلی یاد شده یک برنامه مبتنی بر نقشه است که اطلاعات دقیقی در مورد مسیرها، شرایط جوی، توصیه های مربوط به اسکی، کوهنوردی و پرواز با کایت و … از فراز کوه در دسترس علاقمندان قرار می دهد. جمع آوری و ارسال این اطلاعات به طور کامل توسط کاربران خود برنامه صورت می گیرد و آنان به همین شیوه در مورد حوادث رخ داده، شرایط غیرطبیعی در کوهستان، بارش ناگهانی برف و بهمن و … اطلاع رسانی می کنند.
 
تکمیل طراحی این برنامه موبایلی که ایده اولیه آن سه سال قبل مطرح شده، در اواخر سال گذشته تکمیل شد و اگر چه بخش عمده اطلاعات این برنامه مربوط به کوهستان های امریکای شمالی است، اما قرار است در آینده اطلاعات کوهستان های اروپا نیز به آن اضافه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.