رسانه‌های اجتماعی

February 26, 2017
19:13 یکشنبه، 8ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82562

بندهایی از سیاست‌های ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بومی تصویب شد

شورای عالی فضای مجازی، «اولویت استفاده از موتورهای جستجوی بومی در دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی، ادامه تصویب سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط بومی و نحوه حمایت دستگاه‌های مختلف از این دسته از پیام‌رسان‌ها» را بررسی و تصویب کرد.
 
در این جلسه که عصر شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارشی از موتورهای جستجوی فعال در کشور ارائه شد و اعضا به اتفاق مقرر کردند که موتورهای جستجوی بومی باید مورد حمایت قرار گیرند. در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی نیز موتورهای جستجوی بومی باید به‌صورت پیش‌فرض در رایانه‌های سازمانی تعریف و بکارگیری شوند.
 
همچنین در ادامه تصویب سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط بومی، مقرر شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طریق یک کارگروه متشکل از دستگاه‌های ذیربط، شرایط و ضوابط اعطای مجوز به این دسته پیام‌رسان‌ها را تعیین کند و پنجره واحدی تشکیل شود تا متقاضیان تاسیس پیام‌رسان‌های بومی، برای اخذ مجوز از مراجعه به دستگاه‌های متعدد بی‌نیاز بوده و امور خود را از طریق این پنجره واحد دنبال کنند.
 
نحوه حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شبکه‌های اجتماعی بومی نیز تعیین و مقرر شد قوه قضائیه در مدت دو ماه، آیین‌نامه‌ای را به منظور صیانت از حقوق شهروندی، حریم خصوصی، امنیت حقوقی و اعتمادسازی و حمایت حقوقی از تداوم کسب و کار و فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.