فناوری اطلاعات

February 28, 2017
13:16 سه شنبه، 10ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82592

خدمات جدید BT می‌تواند پایانی برای مزاحمت‌های تلفنی باشد

سیستم محافظت از تماس‌های بریتیش‌تلکام این امکان را فراهم می‌کند که کاربران شماره تماس‌های موسسه‌هایی را که تماس تبلیغاتی می‌گیرند؛ مسدود کنند. حتی اگر شماره تماس این شرکت‌ها عوض شود، تغییری در ماجرا ایجاد نمی‌شود و درصورتی‌که کاربران شماره آن‌ها را مسدود کرده باشند، نمی‌توانند با او تماس بگیرند.
 
سرویس مزاحم تلفنی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که بریتیش‌تلکام ارائه می‌کند و به کاربران تلفن امکان می‌دهد که از تماس‌های متعدد شرکت‌های مختلف جلوگیری کنند.
بسیاری از گوشی‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند برخی شماره‌های ناخواسته یا مزاحم را وارد فهرست و از تماس این شماره‌ها جلوگیری کنند؛ اما سیستم محافظت تماس بی‌تی که جدید است به کاربران امکان جلوگیری از تماس‌هایی را می‌دهد که از آن شرکت‌هاست و حتی اگر شماره این شرکت‌ها عوض شود، باز هم در ماجرا تغییری رخ نمی‌دهد.
 
بریتیش ‌تلکام می‌گوید این خدمات رایگان، پتانسیل این را دارد که از ۳۰ میلیون تماس در هفته جلوگیری کند.
واحد تحلیل داده این سیستم محافظتی که در اوستوستری واقع است، در مرکز بی‌تی عمل می‌کند و شماره‌ها را شناسایی می‌کند، به‌ویژه شماره‌هایی که تعداد تماس‌هایشان زیاد است. بی‌تی این شماره‌ها را در مرکز به فهرست سیاه خود می‌افزاید.
 
بر اساس گزارش بی‌تی، داده‌های اخیر نشان داده ۱۵ میلیون تماس در هفته فقط از جانب این شرکت‌هاست. از سوی دیگر، کاربران نیز می‌توانند فهرست‌های خود را تهیه و با شماره‌گیری ۱۵۷۲ یا ثبت آنلاین شماره‌هایی را که نمی‌خواهند مسدود کنند.
 
تماس‌های مزاحم از جانب مشتریانی که به فهرست اضافه کرده‌اند، قابل‌شناسایی است. ویکی شریف، مدیر ارتباطات و کمپین‌ها، می‌گوید این خدمات جدید نشانه‌ این است که شرکت‌های مخابراتی سرانجام به این سمت می‌روند که تماس‌های مزاحم و پیگیری این تماس‌ها را جدی بگیرند و مسئولیت را عهده‌دار شوند. او می‌گوید: «ما خیلی وقت است به دنبال راه‌حلی جدی و سخت‌گیرانه برای مقابله با این مشکل هستیم. این‌که فناوری جدید می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد، رضایت‌بخش است. در حال حاضر باید منتظر نتیجه بود. میلیون‌ها نفر از دست تماس‌های مزاحم راحت می‌شوند. انتظار داریم با توجه به این نتیجه، شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز راه‌حل‌های خودشان را در این زمینه ارائه دهند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.