باندپهن

باندپهن سیار

March 4, 2017
9:40 شنبه، 14ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82659

تعرفه پهنای باند زیر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه کاهش می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات از تصمیم وزارت ارتباطات برای کاهش نرخ پهنای باند کمتر از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در راستای ارائه به اپراتورهای ارتباطی خبر داد.
علی اصغر عمیدیان در گفتگو با مهر، با اشاره به سیاست های وزارت ارتباطات برای کاهش نرخ پهنای باند اینترنت در جهت استفاده از ترافیک ارتباطات در داخل کشور اظهار داشت: این تصمیم با هدف افزایش میزان تولید محتوای فضای مجازی در داخل کشور و استفاده از ارتباطات داخلی صورت گرفته است. به نحوی که میزان هزینه ای که برای ترافیک ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات پرداخت می شود نسبت به ترافیک بین الملل متفاوت باشد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: بر این اساس موضوع کاهش نرخ پهنای باند اینترنت در شبکه ملی اطلاعات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دست بررسی است.
 
وی افزود: در این راستا در جلسه هفته گذشته این کمیسیون موضوع کاهش نرخ پهنای باند با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را مورد بررسی قرار داده و تعیین کردیم.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در جلسه هفته آینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این کاهش نرخ، نهایی شده  و به تصویب کمیسیون می رسد.
 
به گفته وی، این کاهش قیمت در نظر گرفته شده برای پهنای باندی است که به اپراتورهای ارتباطی فروخته می شود که درصد کاهش آن با توجه به پهنای باندی که از شرکت ارتباطات زیرساخت توزیع می شود، هزینه انتقال و نرخ مخابرات متفاوت خواهد بود.
 
پیش از این نیز وزیر ارتباطات به مهر گفته بود امکان کاهش نرخ پهنای باند تا ۲۰ درصد وجود دارد، در همین حال ماه گذشته در راستای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، نرخ دسترسی به این شبکه برای کاربران اینترنت نصف قیمت اینترنت بین الملل در نظر گرفته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.