تلفن همراه

نوربخش خبر داد: سرمایه گذاری تامین اجتماعی در پرداخت موبایل/ همکاری رایتل و بانک رفاه در mobile payment

شرکت "داده پردازی" مامور دیجیتال بیس کردن سرویسهای تامین اجتماعی و بانک رفاه شده است/ اپراتور سوم تلفن همراه یا همان رایتل یکی از سرمایه گذاریهای خودرا مربوط به پرداخت موبایل قرارداده است که قرار است این را با بانک رفاه کارگران و سازمان سرمایه اجتماعی(تامین شدگان مستمری بگیران) انجام شود/ تا پایان امسال کل مراکز درمانی تامین اجتماعی در کل کشور دیگر نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت.
 
محمد تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ازالکترونیکی شدن دفترچه های بیمه تا پایان سال خبر داد و گفت: بانک رفاه باعنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی با رویکرد بانکداری الکترونیک در مدیریت جدید خود، سرمایه گذاریهای زیادی کرده و یکی از شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات خودرا به نام "داده پردازی" را مامور دیجیتال بیس کردن سرویسها کرده است و قطعا این امر در هزینه های تمام شده تاثیر به سزایی خواهد داشت و ما نیز آن را با خدمات خود در سازمان ادغام کرده ایم.
 
وی ادامه داد: این کار بدین معنا است که تا پایان امسال کل مراکز درمانی تامین اجتماعی در کل کشور دیگر نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت، این امرهم اکنون در 22 استان ایجاد شده است و در 8 استان دیگر نیز تا پایان امسال نهایی خواهد شدو در واقع آن را به خدمات بانکی بیمه شدگان و مستمری بگیران اختصاص داده ایم.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درادامه سخنان خود با بیان اینکه بانکداری دیجیتالی هزینه های تمام شده برای ارایه خدمت را کاهش می دهد خاطرنشان کرد: در سرویس دهی بانکها ، بانکداری  دیجیتالی، هزینه های تمام شده برای ارایه خدمت را کاهش میدهد و سبب ایجاد رضایتمندی بیشتر و افزایش صحت عملیات بانکی نیز میشود.
 
نوربخش در جواب به سوالی مبنی بر اینکه بانک مرکزی چقدر از منافع بانکها در مقوله بانکداری الکترونیک دفاع می کند اظهار  اشت: قطعا یکی از راهبردهای اصلی بانک مرکزی تقویت کلیه خدمات بانکداری الکترونیک است، به عنوان مثال در همین استارت آپها در زمینه فضای کسب و کار در یک الی 2سال اخیر واقعا جهشی جدی صورت گرفته و حاشیه های سودی را هم که ایجاد کرده ، قابل ملاحظه است.
 
نوربخش استفاده از موبایل paymanet را یکی از جدیترین کارهای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: اپراتور سوم تلفن همراه یا همان رایتل یکی از سرمایه گذاریهای خودرا مربوط به پرداخت موبایل قرارداده است که اگر این را با بانک رفاه کارگران و  سازمان سرمایه اجتماعی(تامین شدگان مستمری بگیران) لینک کنیم ،هم میتوان رضایت مندی و منافع بیشتری را بدست آورد و  هم فضای کسب و کار را احیا کرد.
 
درباره نیاز مشاغل به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک گفت: ما به عنوان سازمان بیمه گر معتقدیم مشاغل الکترونیک یکی از 10 چالش اصلی همه سازمانهای بیمه های اجتماعی است و حتی در کنگره اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی پاناما نیزبه این موضوع اشاره شد.
 
وی با اشاره به ساز و کارهای جدید در سازمان تامین اجتماعی اذعان کرد: با توجه به تغییر فضای کسب و کار و تغییر نوع کار و ارایه خدمات، طبیعتا ما نیز در سازمان تامین اجتماعی ساز و کارهای جدیدی را باید در نظر بگیریم، برای همین امر با وزارت خانه های ارتباطات و ارشاد، جلسات متعددی برگزار میکنیم و در آن درباره نوع کسب و کار دیجیتالی از دید بیمه ای به بحث و گفتگو  و بررسی میپردازیم.

​​