تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2017
14:05 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82692

معاون وزیر ارتباطات:‌ سیاست وزارت ارتباطات توسعه زیرساختهای ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین است

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:‌ سیاست وزارت ارتباطات در توسعه زیرساختهای ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین است و هم اکنون دربعضی بخش ها، شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازارهای رقابتی هستیم.
 
محمدجواد آذری جهرمی  مهمترین استراتژی دولت در توسعه زیرساختهای ارتباطی از جمله شبکه ملی اطلاعات را ،زمینه ساز ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت : سیاست های وزارت ارتباطات در این بخش تولید سرویس و ایجاد کسب و کارهای موفق را به همراه دارد .
 
 وی با اشاره به سیاست های وزارت ارتباطات در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین افزود :  برنامه های دولت در این زمینه کسب و کارهای موفقی را رقم زده و هم اکنون در برخی بخش ها شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازارهای رقابتی هستیم.
 
 جهرمی با اشاره به لزوم بهره مند شدن برخی خدمات مانند موتور جستجوی بومی و ایمیل ملی بر بستر زیرساختهای ارتباطی در جهت توسعه منافع اقتصادی در کشور و ایجاد اشتغال گفت : تاکنون بالغ بر 130 هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و پیش بینی می شود سالانه 100 هزار شغل در این بخش شکل گیرد.
 
معاون وزیر ارتباطات کاهش نرخ مهاجرت نخبگان و افزایش نرخ اشتغال و درآمدزایی را از دیگر تدابیر دولت در راستای توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت و حوزه شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت : در کنار گستردگی کسب و کارهای فضای مجازی ، مباحث فرهنگی وجود دارد و ما نباید اجازه دهیم حواشی ایجاد شده برای برخی مباحث فرهنگی مانند پیام رسانها ، شاخص ها و دستاوردهای توسعه ای و شبکه ملی اطلاعات در حوزه اقتصاد و اشتغال را تحت الشعاع قرار دهد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود:دولت نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نیست و ما معتقدیم که به واسطه توسعه شبکه های پیام رسان بومی ، می توان شاهد ایجاد فضای کسب و کار سالم بود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش گرایش جوانان و دانشجویان به سمت استفاده از فناوری اطلاعات گفت : هم اکنون با ایجاد مشاغل در این بخش عمده مهاجرت نخبگان کشور در بخش ICT محقق شده است و تعداد جوانان آماده ورود به بازار کار ، در این حوزه قابل توجه است .
 
وی با بیان اینکه در سند توسعه شبکه ملی اطلاعات ، دولت از طریق وضع مقررات اقدام به توسعه لایه دسترسی به خدمات آنلاین کرده است خاطر نشان ساخت : در این راستا بخش خصوصی و غیردولتی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شده اند.
 
جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه توسعه سطح  دسترسی اینترنت در کشور گفت : از 300 هزار مشترک اینترنت موبایل در سال 92 هم اکنون به بیش از 40 میلیون مشترک موبایل باند پهن رسیده ایم و بیش از 12 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و 5 هزار میلیارد تومان توسط دولت در بخش زیرساخت هزینه سازی شده است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.