رگولاتوری

March 7, 2017
21:28 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82723

رایزنی وزارت ارتباطات با مجلس برای کسب سهمیه ۳۰ درصدی زنان

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: معاون پارلمانی وزارت ارتباطات در حال رایزنی با فراکسیون زنان مجلس است تا «سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال» در قالب طرح به مجلس ارایه شود و به تصویب برسد.
 
سودابه رادفرد در گفت‌و گو با ایسنا افزود: تلاش می‌کنیم در بهار سال آینده و قبل از پایان کار دولت یازدهم، سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. البته اگر قرار باشد سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت لایحه طرح شود باید در کمیسیون تخصصی دولت مورد بررسی قرار گیرد و این کار به طول می‌انجامد.
 
وی با اشاره به دوره‌های آموزشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه زنان و خانواده گفت: این وزارتخانه طی نامه‌ای از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواسته است که دوره آمورشی فضای مجازی به زنان و خانواده‌ها در دستگاه‌های مختلف به عنوان آموزش ضمن خدمت برگزار شود.
 
رادفرد افزود: برگزاری این دوره آموزشی قرار است در همه دستگاه‌ها اجباری شود علاوه بر آن برای شهروندان نیز برگزار شود البته یک دوره به صورت آزمایشی در استان البرز انجام شد. از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی می‌توان به فعالیت زنان در فضاری مجازی و نحوه تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت برای خانواده‌ها اشاره کرد.
 
وی در ادامه گفت: در برخی دستگاه‌ها دوره‌های جامعی برای زنان برگزار می‌شود. مشابه همین دوره‌ها در خارج از کشور نیز برپا می‌شود البته این‌ کار را بخش خصوصی انجام می‌دهد و جزو برنامه‌های ما نیست.
 
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فضای مجازی در سال آینده در دو حوزه ادامه می‌یابد، اظهارکرد: بخشی از آن ها دوره‌های آموزشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مدیران زن است که شامل دوره مدیریت عمومی مینی MBA  می‌شود. نخستین دوره این آموزش‌ها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.
 
رادفرد در پایان گفت: قرار است این دوره‌ها در تمام دستگاه‌های مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود. پس از تعطیلات نوروزی، شرکت پست اقدام به انجام این کار می‌کند. سایر شرکت‌ها مانند پست بانک و همراه اول نیز در حال اعلام برنامه‌های خود به ما هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.