تلفن همراه

گوشی

March 28, 2017
19:47 سه شنبه، 8ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82840

شرکت چینی بابت نقض تحریم های ایران در دادگاه آمریکا محکوم شد

شرکت مخابراتی زد تی ای چین، به اتهام ارسال غیر قانونی تجهیزات مخابراتی به ایران بر خلاف قانون تحریم های آمریکا محکوم شد و توافق کرد که جریمه ای که رقم آن ممکن است تا ۱.۲ میلیارد دلار برسد، پرداخت نماید.
 
شرکت مخابراتی زد تی ای چین، به اتهام ارسال غیر قانونی تجهیزات مخابراتی به ایران بر خلاف قانون تحریم های آمریکا محکوم شد و توافق کرد که جریمه ای که رقم آن ممکن است تا 1.2 میلیارد دلار برسد، پرداخت نماید.
 
این شرکت که مقر آن در شنژن چین قرار دارد و یکی از شعب آن در ریچاردسون تگزاس قرار دارد، بابت 3 عنوان مجرمانه نزد دادگاه منطقه ای شمال تگزاس محکوم شد. این عناوین مجرمانه شامل تبانی برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی، جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اطلاعات نادرست به ماموران تحقیق فدرال است.
 
پیش از این شرکت زد تی ای به مصالحه ای با دولت آمریکا برای عدم پیگیری قضایی این اتهامات دست یافته بود. این شرکت توافق کرده که که مجموعا 1.2 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.
 
بر اساس این گزارش، جریمه های وضع شده از سوی وزارت دادگستری، اداره صنایع و امنیت وزارت بازرگانی و وزارت خزانه داری امریکا بر شرکت زد تی ای، بیشترین جریمه تحمیل شده بر یک شرکت غیربانکی بابت نقض مقررات صادراتی آمریکا به شمار می رود.
 
مستندات ارائه شده به دادگاه نشان می دهد که 4 تن از مدیران این شرکت از جمله مدیر امور حقوقی زد تی ای در چین، به صورت پنهانی برای فروش تجهیزات آمریکایی به ایران تبانی کرده و آن را از دولت آمریکا پنهان نموده اند. این 4 مدیر دیگر در شرکت زد تی ای کار نمی کنند.
 
در قالب مصالحه مذکور، شرکت زد تی ای پذیرفته که برای مدت سه سال یک کارشناس مستقل برای بررسی تطبیق فعالیت های شرکت با قوانین آمریکا استخدام نماید. این فرد باید مورد قبول دولت آمریکا باشد. همچنین قرار است یک دفتر جدید تطبیق فعالیت های شرکت با قوانین آمریکا مجزا از بخش حقوقی شرکت تاسیس شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.