تلفن همراه

گوشی

March 30, 2017
0:38 پنجشنبه، 10ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82858

اپل بالاخره ثابت کرد آیفون 6 را بدون تقلب طراحی کرده است

پس‌ از مدت‌های طولانی دعوای قانونی و قضایی، شرکت اپل سرانجام به چینی‌ها ثابت کرد برای طراحی گوشی هوشمند آیفون 6 هیچ حق امتیازی را زیرپا نگذاشته و تخلفی را انجام نداده است.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) یکی از شرکت‌های کوچک و گمنام چینی به نام Shenzhen Baili ادعا کرده بود «آیفون 6» و «آیفون 6 پلاس» حق امتیازی که توسط آنها به ثبت رسیده را شکسته است. این مرکز که زیرمجموعه یک شرکت بزرگتر به نام Digione محسوب می‌شود گفته بود که نخستین بار پیش از آیفون 6 محصولی با این شکل ظاهری را طراحی کرده بود.

با این وجود دادگاه عالی مالکیت معنوی پکن روز گذشته رای نهایی خود را صادر کرد و توضیح داد اپل در این زمینه هیچ تخلفی انجام نداده است.

در بررسی‌های قضایی مشخص شد طراحی محصولات اپل و شرکت چینی مذکور تفاوت‌های قابل ملاحظه وجود دارد. به عنوان مثال، گوشی هوشمند آیفون 6 اپل در لبه‌های خود زاویه‌های منحنی متقارن و بیرونی را شامل می‌شود و این در حالی است که در حق امتیاز ثبت شده برای شرکت چینی به زاویه‌های منحنی نامتقارن اشاره شده است.

در بیانیه دادگاه عالی پکن گفته شد: «این تفاوت اصلی همان اتفاقی است که باعث شد شکل ظاهری محصولات این دو شرکت با یکدیگر تفاوت داشته باشد».

دو طراحی متفاوت جزییاتی را شامل می‌شوند که کاربران عمومی هم با نگاه سطحی می‌توانند به آنها پی ببرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.