April 2, 2017
10:58 یکشنبه، 13ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82870

دیوانه‌بازی‌های ترامپ به اینترنت کشید: گوگل روی ایرانیان مسدود می‌شود

به نظر میرسد که رفتارها و تصمیمات بعضا دیوانه‌وار دونالد ترامپ تمامی ندارد و حالا او با تصمیمی عجیب گوگل را مجبور کرده تا ظرف سه روز دسترسی ایرانیان مستقر در خاک ایران را به سرویس‌ها و خدمات گوگل از جمله جستجوی اینترنتی، پست الکترونیک جیمیل و گوگل‌پلی مسدود سازد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس حکم منتشر شده، رئیس جمهور ایالات متحده امروز، غول اینترنتی گوگل را مجبور کرده تا ظرف سه روز، دسترسی ایرانیان مستقر در خاک ایران را به سرویس ها و خدمات گوگل از جمله جستجوی اینترنتی، پست الکترونیک جیمیل، سرویس دسترسی به بازار نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) آندرویدی پلی، نرم افزارهای ارتباطی الو و دو و نقشه گوگل را مسدود سازد. 

ترامپ در حکم خود تصریح کرده گوگل ملزم است دسترسی ایرانیان مستقر در ایران را به سرویس های خود را ظرف سه روز مسدود سازد اما این شرکت میتواند همچنان به ایرانیان خارج از این کشور و غیر ایرانیان مستقر در ایران سرویس‌دهی کند. 

این نخستین باری نیست که گوگل در راستای سیاست های دولت آمریکا، ایرانیان را تحریم می‌کند. پیش از این و در سال 2012؛ گوگل یک سلسله تحریم های خود خواسته را بر روی کاربران ایرانی خود اعمال کرد اما حدود یکسال پیش و در 25 اردیبهشت 1395 بود که بعد از توافق ایران و گروه 5+1 این تحریم ها را معلق کرد.


از سال 2012، با آغاز تحریم ها علیه ایران محدودیت های اینترنتی برای کاربران کشورمان ایجاد شد. اما در 25 اردیبهشت ماه 1395، شرکت گوگل اعلام کرد که برای اولین بار پس از چند سال برخی از این تحریم ها توسط این شرکت برداشته شد.

براساس اعلام رسمی سرویس اینترنتی الکسا، گوگل پرترافیک ترین وبسایت مورد بازدید ایرانیان از داخل خاک این کشور است. 

در بهمن ماه 1393 با رونمایی از موتور جستجوی ایرانی یوز، اعلام شد این موتور جستجوی بومی قابلیت جایگزینی با گوگل را دارد. 

هنوز گوگل در خصوص این حکم رئیس جمهور جنجال برانگیز آمریکا واکنشی نشان نداده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر "دروغ ۱۳" ایستنا بود! این یک سنت رسانه ای است!

سال نو مبارک!
 
در این زمینه:

– درباره دروغ ۱۳!

– گوگل 60 درصد از سهام پرشین بلاگ را خرید! (دروغ ۱۳ سال ۸۴)


– راه اندازی ایرانسل در مناطق ترک نشین به ترکسل سپرده میشود! (دروغ ۱۳ سال ۸۵)

– 
AT&T آمریکا به دنبال اپراتور سومی تلفن همراه ایران (دروغ ۱۳ سال ۸۶)

– 
سعیدی جانشین ریاضی شد (دروغ ۱۳ سال ۸۷)

– 
عرضه رایگان گیرنده Mobile TV به شهروندان تهرانی! (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
عرضه رایگان اینترنت پرسرعت بیسیم در میادین و نقاط پرتردد تهران توسط شهرداری (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
ترکسل سهامدار مخابرات شد (دروغ ۱۳ سال ۸۹)

– 
سیم کارت های اپراتور سوم از ۲۷اردیبهشت و به صورت باندل با گوشی iPhone4 و تبلت iPad2 در ۵کلانشهر کشور عرضه میشوند (دروغ ۱۳ سال ۹۰)


– رایتل در مزایده اپراتور سوم سوریه شرکت می کند (دروغ 13 سال 91)

 چیمیل جایگزین جیمیل کاربران ایرانی میشود (دروغ 13 سال 92)

– ورود رسمی اپل به بازار ایران و اولتیماتوم به تمامی فروشگاه‌های جعلی+تصویر روزنامه رسمی (دروغ 13 فروردین سال 93) 

– با ورود رسمی مایکروسافت به ایران و اقدام حقوقی؛ ویندورزهای قفل شکسته ایرانیان غیرفعال میشود (دروغ 13 فروردین سال 94)
– 
سامسونگ در ایران کارخانه تولید گوشی تلفن همراه احداث می کند (دروغ 13 فروردین سال 95) 

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.