رسانه‌های اجتماعی

April 4, 2017
20:47 سه شنبه، 15ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82881

دادستان کل کشور: تخلفات انتخاباتی فضای مجازی رصد می‌شود

دادستان کل کشور با تأکید بر تامین امنیت مردم در فضای مجازی، درباره فعالیت‌های انتخاباتی در این شبکه‌ها گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرارسیدن سال نو و با تاکید بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی به منظور تامین امنیت فضای انتخابات، افزود: ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ماست که در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد.
 
دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی ، اظهار کرد: به همه گروه‌ها و جریان‌های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم؛ با این حال به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تاکید می‌کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.
 
فعالان عرصه رقابت های انتخاباتی فضای مجازی را به سمت توهین و تخریب نبرند
دادستان کل کشور خطاب به همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام کرد که در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا فلان سایت فیلتر و یا بسته شد.
 
منتظری تصریح کرد: از همه مدیران و افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف آسمانی و الهی قران قدم بردارند و فضا را آلوده و مسموم نکنند.
 
سخنرانان منفی بافی نکنند
وی ادامه داد: از سخنران‌ها هم انتظار می‌رود که به منفی بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز کنند.
دادستان کل کشور درخصوص وظایف دادستانی‌ها در تحقق شعار امسال و حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی، گفت: دادستانی کل کشور و دادستان‌های سراسر کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار تاثیر گذار و فوق‌العاده ای دارند؛ البته عمده وظایف در این زمینه بر عهده قوه مجریه و دولت است.
 
وی در این رابطه ادامه داد: اما همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس فرمودند و رئیس قوه قضاییه هم در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی تاکید کرد، ما در این خصوص وظایف متعددی داریم و باید در تعامل با دولت و بخش خصوصی در ایجاد امنیت اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال تلاش کنیم.
 
برای خدمت به مردم کوتاهی نکنیم
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تلاش حداکثری در انجام وظایف قانونی و خدمت به مردم و ارباب رجوع گفت: متاسفانه برخی‌ها در جایگاه خدمت به مردم طوری رفتار می‌کنند که انگار ما ارباب و مردم و مراجعان نوکر هستند، درحالیکه چنین نیست وموضوع کاملا برعکس است.
 
این مقام قضایی با تاکید بر اینکه 'بهترین ناظر هر فرد خود اوست ' و ' باید در سال جدید هر فردی نقاط منفی را پاک و نقاط مثبت خود را تقویت کرد و به سمت حول حالنا و حاسبو قبل ان تحاسبوا'، روی آورد ، گفت: با یک نگاه فرادستگاهی عرض می‌کنم که متاسفانه از تمام ظرفیت‌ها و توان و انرژی در انجام وظایف و خدمت به مردم در دستگاه‌های مختلف خدمت رسان به مردم استفاده نمی‌شود و دلیل آن هم این است که درست کار نمی‌کنیم ؛ که باید در آغاز سال جدید در مجموعه دادستانی کل کشور و دادستانی‌های سراسر کشور با خود عهد ببندیم که برای خدمت به مردم و انجام وظایف کوتاهی نمی‌کنیم و در حد توان و ظرفیت تلاش خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: انتظار بنده از همکارانم این است که مجدانه به کار بچسبند و در این راه ملاک خود را انقلابی‌گری مدنظر مقام معظم رهبری از قوه قضاییه قرار دهند.
 
دادستان کل کشور در آغاز سخنان خود با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه رجب بر تلاش برای تهذیب نفس و محاسبه اعمال و رسیدن به بهترین حال در سال جدید تاکید کرد و گفت: سال گذشته باید برای سال جدید و دیروز باید برای امروز درس عبرت باشد و اکنون که از تعطیلات طولانی مدتی که کشور را فلج می‌کند، برگشته‌ایم باید ببینیم در سال گذشته چه گام‌هایی برای خدمت به جامعه و مردم برداشته‌ایم و امسال باید چه کار کنیم که موثرتر و مفید تر برای خود و جامعه باشیم.
 
وی اضافه کرد: به عنوان کوچکترین عضو دادستانی کل اعلام می‌کنم که ما جمعی هستیم که باید همه با هم کار کنیم و با همپوشانی و همخوانی مناسب بتوانیم کارهای بسیاری را که داریم به انجام برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.