تلفن همراه

یاهو و AOL به تاریخ پیوستند؛ آغاز رسمی مالکیت Verizon بر Yahoo و AOL

منبع: نشریه الکترونیک ترند
اپراتور مخابراتی ورایزن مالک جدید یاهو اعلام کرد نام اوث Oath را برای شرکت جدیدی که از ترکیب یاهو و AOL ایجادشده، برگزیده است؛ به گزارش نشریه الکترونیک ترند، سرانجام اپراتور مخابراتی ورایزن با تکمیل فرایند خرید Yahoo و AOL آنها را در یکدیگر ادغام کرد تا شرکت جدیدی به نام Oath متولد شود.
 
«تیم آرمسترانگ» مدیرعامل شرکت AOL روز گذشته با انتشار یک توئیت لوگوی شرکت Oath را به نمایش گذاشت و در زیر آن نوشت: «میلیاردها کاربر، بیش از ۲۰ برند، گروه متوقف‌نشدنی. TakeTheOath#. تابستان ۲۰۱۷» ]منبع[
 
ورایزن در سال گذشته پس از کش و قوس هایی با پرداخت حدودا ۴٫۵ میلیارد دلار شرکت یاهو را خریداری کرد و این مجموعه بحران زده را با AOL ادغام کرد.
 
پس از تکمیل این فرایند ادغام که تا تابستان به طول می انجامد، دو شرکت یاد شده در قالب جدیدی فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت. هر چند هنوز در این زمینه هیچ جزییاتی منتشر نشده است.
 
شرکت AOL که این خبر را تایید کرده وعده داده شرکت جدید به یکی از برترین برندهای تجاری مبدل شود. به گفته تیم آرمسترانگ مدیرعامل فعلی AOL، بیست مجموعه تجاری متنوع به عنوان زیرمجموعه های Oath فعالیت خواهند کرد.
 
وی تأیید کرد که “اوث” مانند چتر تجاری بر سر دو کمپانی یاهو و AOL قرار می‌گیرد. وی افزود دو نام پیشنهادی LOL OMG WTF و Event Verizon مورد پذیرش قرار نگرفت و در نهایت اوث انتخاب شد.
 
درواقع نام تاریخی یاهو از بین نمی‌رود و مانند آلفابت و گوگل می‌شود که با ثبت‌نام تجاری آلفابت همچنان از نام گوگل در امور تجاری دنیای IT استفاده‌شده و همچنان مصطلح است.
 
البته هولیدنگ یاهو و شعبه این شرکت در ژاپن و همین‌طور زیرمجموعه علی بابا به ورایزون واگذار نشده است و یاهو همچنان در سهام گروه شرکت‌های Alibaba، Yahoo Japan، و حق امتیازهایی که به هسته مرکزی فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود دخل و تصور دارد. مابقی بخش باقیمانده از یاهو قرار است با نام Altaba به فعالیت خود ادامه دهد.
 
رسوایی اخیر یاهو در زمینه هک شدن صدها میلیون حساب کاربری ایمیل این شرکت موجب شد تا ورایزن با تخفیف ۳۵۰ میلیون دلاری یاهو را خریداری کند.
 
ورایزن امیدوار است با جذب یک میلیارد کاربر این دو شرکت بتواند درآمدهای کلانی را در آینده به جیب بزند که ازجمله آن‌ها می‌توان به درآمدهای تبلیغاتی حاصل از انتشار آگهی اشاره کرد.

​​