بازار سرمایه

سامسونگ پارسال 10 میلیارد دلار برای بازاریابی هزینه کرد

بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی در کره جنوبی که با نام سامسونگ و ال‌جی شناخته می‌شوند سال گذشته بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دادند تا سهم بیشتری از بازار جهانی را در اختیار بگیرند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این طور که در آخرین گزارش‌های رسمی اعلام شده است، سامسونگ در سال 2016 میلادی 10.2 میلیارد دلار در بخش بازاریابی محصولات خود هزینه کرد که رقم مذکور نسبت به بودجه بازاریابی این شرکت بزرگ در سال 2015 میلادی 24 درصد افزایش یافت.

بزرگتری رقیب سامسونگ در کره جنوبی یعنی ال‌جی نیز طی سال گذشته بودجه 1.6 میلیارد دلاری را به این بخش اختصاص داد که این رقم هم با رشد سالانه 15 درصدی همراه بود.

کارشناسان صنعت جهانی الکترونیک اعلام کردند سامسونگ میزان سرمایه‌گذاری خود در بخش بازاریابی و تبلیغات را افزایش داده است تا پس از مشکلاتی که به واسطه Galaxy Note7 و آتش‌سوزی‌های مکرر آن پیش آمد، همچنان محبوبیت خود را نزد کاربران حفظ کند. در بخش دیگر شرکت ال‌جی این سرمایه‌گذاری را به منظور معرفی گسترده‌تر لوازم خانگی خود انجام داده است.

پیش‌بینی شده است هر دو شرکت کره‌ای مذکور در سال 2017 میلادی نیز بودجه بخش بازاریابی و تبلیغات خود را باز هم افزایش دهند.


​​