اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 13, 2017
18:27 پنجشنبه، 24ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82929

آمریکا در حوزه اینترنت اشیاء از ایران و هند نیرو می‌گیرد

دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا گفت: فرصت‌های شغلی که این مبحث ایجاد می کند آمریکا را با کمبود نیرو مواجه کرده و آنها مجبور شده‌اند، نیروی متخصص از کشورهایی مثل ایران و هند وارد کنند.
 
بهروز شاهقلی از برگزاری کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء در تاریخ‌ ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه  در دانشگاه اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در این کنفرانس برروی کاربردها و زیرساختها متمرکز شده‌ایم چرا که معتقدیم فضا در این زمینه خیلی بزرگ است.
 
وی با اشاره به بهترین کاربرد تکنولوژی در زندگی انسان افزود: در بحث سلامت، داروهایی تولید شده که با استفاده از اینترنت اشیاء تمام اطلاعات داخل بدن انسان را در اختیار افراد قرار می‌دهد، شهر هوشمند، حمل و نقل ارتباطات خودرویی و پیاده‌سازی سرویس‌های پایه در بخش حمل و نقل، روشهای نوین آبیاری در کشاورزی و همچنین انرژی و فناوری در اختیار اینترنت اشیاء است.  
 
وی ادامه داد: وقتی قرار است تمام تجهیزات و تکنولوژی‌ها در اینترنت اشیاء با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، چالش امنیتی معضل جدی محسوب می‌شود به همین ترتیب پروتکل‌ها و مکانیزهای امنیتی به وجود آمده است، البته در برخی از کشورها محدودیت‌ها و حساسیت‌هایی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد. در بخش اقتصادی نیز کسب و کارها باید به طور کنترل شده وارد این زمینه شود.  
 
دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء اضافه کرد: خوشبختانه مقالات زیادی به این کنفرانس ارسال شد که با دقت زیاد ۲۰ مقاله برای سخنرانی شفاهی، ۴۰ مقاله برای ارایه پوستری در نظر گرفته شده است همچنین چهار کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.  
 
شاهقلی ادامه داد: امروز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شرکتهایی در خصوص اینترنت اشیاء در حال کار هستند. در حوزه سلامت کمی عقب هستیم که باید با فعالیت بیشتر بتوانیم به سمت اینترنت اشیاء برویم، در خصوص خانه‌های هوشمند (Smart home) نیز چهار شرکت هم اکنون در اصفهان فعال است و امیدواریم که این سطح از تکنولوژی برای مردم ملموس تر شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک این موضوع مشاغل زیادی ایجاد خواهد کرد و آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند با کمبود نیرو مواجه خواهند شد و از کشورهایی مثل ایران و هند نیرو وارد می‌کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.