فناوری اطلاعات

April 18, 2017
16:30 سه شنبه، 29ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82988

باقر بحری: سازمان پنجره ارتباط سرمایه گذاران خارجی با صنف فاوای کشور است

بخش خصوصی با اتکای کامل به خود در نمایشگاه بین المللی سبیت حضور موفقی را به ثبت رساند تا زمینه تداوم مذاکرات برای گسترش روابط کمی و کیفی میان سازمان نظام صنفی رایانه ای و سبیت فراهم شود.
 
باقر بحری سرپرست استارتاپهای اعزامی و مدیر غرفه سازمان و الکامپ در نمایشگاه سبیت آلمان با اعلام این مطلب افزود: سازمان به عنوان نماینده بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نمایشگاه حضور یافت و علاوه بر معرفی توانمندی های این حوزه در کشور، برای نخستین بار الکامپ در یک نمایشگاه بین المللی حضور یافت و به جذب مخاطب پرداخت.
 
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای، به اعزام 10 استارتاپ برتر ایرانی نمایشگاه الکامپ با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به سبیت اشاره کرد و افزود: اعزام 10 استارتاپ نیز اقدامی بی سابقه بود که پس از حضور موفقیت آمیزشان در الکام استارز، به عنوان نماینده صدها استارتاپ دیگری که در ایران فعالیت میکنند در سبیت 2017 آلمان حضور یافتند و پتانسیل بالای استارتاپهای ایرانی را در سطح جهانی معرفی کردند. 
 
او آشنایی با اصول تجارت جهانی را دستاورد حضور استارتاپها در نمایشگاه سبیت دانست و افزود: استارتاپهای ایرانی با حضور در نمایشگاه سبیت توان فنی خود را نسبت به رقبای خارجی محک زدند و مشخص شد از نظر ساختار و شکل استارتاپهای ایرانی راه درستی را رفتند و در این زمینه حرفهای بسیاری برای گفتن دارند. با این وجود در تبدیل ایده به هدف بازاریابی، به برنامه ریزی و آموزش بیشتری احتیاج است. 
 
لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی در عرصه های جهانی
بحری با اشاره به اینکه تفاوتی در ظرفیت استارتاپهای ایرانی و دیگر استارتاپها وجود نداشت، افزود: توجه نهادهای دولتی و ارائه امکانات به استارتاپها از جمله تفاوتهای مشهود در این نمایشگاه بود. استارتاپهایی که از دیگر کشورها به سبیت آمده بودند به طور کامل از سوی دولتهایشان مورد حمایت قرار داشتند. درحالیکه در این دوره از نمایشگاه سبیت هیچ نماینده ای از سوی دستگاه های دولتی یا سفارت ایران در آلمان برای بازدید از غرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای یا نمایشگاه الکامپ یا استارتاپهای ایرانی که به طور کامل با حمایت سازمان در سبیت شرکت کردند، حضور نیافتند.
 
او بزرگترین مشکل کاروان ایران در سبیت را کمبود حمایتهای سازماندهی شده عنوان کرد و افزود: نداشتن برنامه مدون و سازماندهی شده برای ورود به بازارهای جهانی یکی از مسائلی است که انتظار داریم با حمایت دولت رفع شود. رصد بازارهای جهانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف صنعت فاوا در کشور مسیر تدوین یک نقشه راه برای ورود به بازارهای جهانی، تسهیل میکند. 
 
بحری تاکید کرد: هم اکنون نیز بخش خصوصی با اتکای صد درصدی به خود در سطح بین المللی حضور موفقی را به ثبت رسانده است، با این وجود، همراهی دولت در حمایت از توانمندیهای بخش خصوصی ضمن ایجاد دلگرمی در فعالان صنف به خصوص در استارتاپها که جوانان این حوزه را شامل میشوند، دستاوردهای صنعت از چنین رویدادهای بین المللی را افزایش میدهد.
 
دستاوردهای سازمان در سبیت
او با بیان اینکه از ابتدا می دانستیم ، سبیت نمایشگاهی محصول محور است و بازدیدکننده عمومی ندارد، گفت: با این وجود بازدید از غرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران قابل توجه بود ضمن اینکه بازدیدکنندگان با انتظارات و اهداف مشخصی به غرفه مراجعه میکردند. همه متخصصانی بودند که به دنبال راه دسترسی به بازار ایران بودند تا ظرفیتهای خودشان را عرضه کنند یا از ظرفیتهای ما برای اجرای طرح های خود استفاده کنند. 
 
سرپرست تیم اعزامی به نمایشگاه سبیت 2017 آلمان، با تاکید بر اینکه سازمان میتواند پنجره ارتباط سرمایه گذاران خارجی با صنف ICT کشور باشد، افزود: سرمایه گذاران خارجی بسیاری وجود دارند که آشنا با بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات نیستند و از قوانین تجاری ما اطلاعی ندارند، سازمان میتواند به عنوان یک پنجره ارتباطی، این اطلاعات را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. 
 
بحری افزود: طی تعاملات و جلسات برگزار شده در طول نمایشگاه مشخص شد، برخی مسائل بانکی همچنان دغدغه شرکتهای علاقه مند به همکاری با ایران است که جا دارد دولت در این زمینه همکاری کند تا این نگرانیها در سطح جهانی رفع شود و سرمایه گذاران علاقه مند به بازار ایران امکان دسترسی به آن را پیدا کنند.
 
تداوم همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای با سبیت
 او در پایان از ادامه همکاریهای سازمان نظام صنفی رایانه ای با نمایشگاه سبیت خبر داد و افزود: در حال مذاکره هستیم تا کیفیت و کمیت روابط میان سازمان، الکامپ و سبیت را گسترش دهیم. با توجه به تغییر رویکرد برگزارکنندگان نمایشگاه سبیت برای دوره های آینده و تبدیل آن از یک رویداد محصول محور به یک رویداد ICT در سطح جهانی و تغییر زمان برگزاری آن از ماه مارچ به ژوئن 2018 فرصتهای همکاری بسیاری در آینده وجود خواهد داشت. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.