اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 19, 2017
9:36 چهارشنبه، 30ام فروردینماه 1396
کد خبر: 83004

جهرمی عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات اقتصاد فناوری اطلاعات و آینده ما است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه جدی شرکت ارتباطات زیرساخت را کاهش قیمت سرویس های داخلی با ایجاد بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها به نفع سرویس دهندگان محتوا و کاربر نهایی دانست و گفت: شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد فناوری اطلاعات و آینده ما است.
 
محمد جواد جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در چهارمین همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات زیرساخت، افزود :  بهبود کیفیت یکی از برنامه های جدی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه مکالمات بین الملل بود به  طوری که در مقطعی به دلیل تحریم ها شاخص میزان و درصد مکالمات موفق به زیر 5 درصد رسید و در مقطعی به 20 درصد افزایش یافت این در صورتی است که امروز میزان تماس های موفق بین الملل ما به بیش از 47 درصد افزایش داشته است.
 
وی به حوزه اینترنت نیز اشاره کرد و گفت : در گزارش مرداد ماه سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان دسترس پذیری شبکه زیرساخت، 5 درصد بهبود کیفیت داشته است و این رشد هم تلاش برای رسیدن به این نقطه را نشان می دهد و هم به این معنی است که در گذشته اوضاع مناسبی وجود نداشته است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انتشار آنلاین ضریب دسترسی شبکه زیرساخت خبر داد و در ادامه گفت : موضوع کاهش قیمت با یک مدل اقتصادی که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود، پیگیری شد .
 
وی با  انتقاد از کسانی که شبکه ملی اطلاعات را فقط با کاربرد امنیت می دانند، افزود : شبکه ملی اطلاعات اقتصاد فناوری اطلاعات و آینده ما است و بستر ایجاد کار و اشتغال و بازار این حوزه در کشور است  و البته امنیت ما را نیز تامین می کند.
 
جهرمی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند باید با شبکه ملی اطلاعات به دور خود دیوار بکشیم ، تصریح کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری  فرموده اند:  اگر ما یک کلمه حرف حساب داشته باشیم در عرصه فضای مجازی است؛ بنابراین نمی توانیم ارتباطات خود را با دنیا قطع کنیم.
 
وی نظام تعرفه را برای مدیریت تولید در داخل مناسب دانست و افزود : به همین منظور  شرکت ارتباطات زیرساخت، با مصوبات سازمان تنظیم بیش از 630 میلیارد تومان از درآمد 2 هزارمیلیاردی کاهش داشت و با همین اصلاح نظام تعرفه ای در گزارشی که توسط یکی از شرکت های ارایه کننده محتوای داخل آمده ، در ماه پایانی سال گذشته تا 3 برابر ترافیک محتوای داخلی آن بیشتر شده است و در گزارشی دیگر ترافیک ویدیویی شرکتی در بستر موبایل در ابتدای بهمن ماه سال گذشته 60مگا بیت بر ثانیه ترافیک داشته است در صورتی که این آمار در 16 فروردین ماه به 1 . 2 گیگابیت رسیده است و این فقط آمار یک شرکت ارایه کننده محتوای ویدیویی است .
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ارایه کننده آنلاین فیلم های سینمایی خبر داد که از بهمن ماه سال گذشته از صفر به 350 هزار کاربر آنلاین در این ماه رسیده است و این آمارها را نشان از این دانست که فضا برای بخش خصوصی و جوانان برای فعالیت اقتصادی در این عرصه آماده شده است .
 
جهرمی تولید 100 هزار اپلیکیشن و ایجاد 130 هزار شغل را از اقداماتی بیان کرد که در این حوزه انجام شده است و در ادامه تاکید کرد : تولید محتوای داخلی در ابتدای این دولت 10 درصد ترافیک شبکه بود یعنی 7.2 گیگ اما امروز بیش از 250 گیگا بیت تولید محتوای داخلی داریم و این اقدامات کارهای واقعی است که در این حوزه انجام شده است .
 
وی به سیاست کاهش قیمت به نفع محتوای داخل و تولید اشتغال اشاره کرد و گفت : دو کاهش 42 و 82 درصدی با همکاری مخابرات ایران در تعرفه ها اتفاق افتاد و از ابتدای امسال 20 درصد دیگر تعرفه سرویس های داخلی کاهش مجدد داشت و برنامه جدی ما در راستای شعار سال ، پروژه اقتصاد مقاومتی شبکه ملی اطلاعات است و کمک برای اشتغال و کسب و کارهای داخلی است .
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه  جدی شرکت ارتباطات زیرساخت را کاهش قیمت سرویس های داخلی با ایجاد بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها به نفع سرویس دهندگان محتوا و کاربر نهایی عنوان کرد.   
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.