رگولاتوری

April 19, 2017
9:50 چهارشنبه، 30ام فروردینماه 1396
کد خبر: 83006

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: درآمد 56 هزار میلیارد ریالی دولت از بخش ICT در سال 95

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش درآمد دولت در بخش ICT ، از 28 هزار میلیارد ریال در سال 92 به 56 هزار میلیارد ریال در سال 95 خبر داد.
 
علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وظیفه سازمان تنظیم مقررات در حوزه ICT  ، افزود : این سازمان وظیفه دارد با ایجاد بستر مقرراتی به بخش خصوصی اطمینان دهد که برای توسعه زیرساخت ها و کمک به دولت در بخش ICT  حضور داشته باشد.
 
وی ارایه خدمت باکیفیت و قیمت مناسب را نتیجه حضور بخش خصوصی در کنار دولت دانست و تاکید کرد : یکی دیگر از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات نظارت، مدیریت و اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس است که امیدواریم بتوانیم طیف فرکانس را برای نسل پنجم و بیگ دیتاها آماده کنیم.
 
عمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و در ادامه گفت:  تبیین 174دستورالعمل و ابلاغ و نظارت بر اجرای آن ، ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل های بالاتر و نصب و راه اندازی بیش از 30 هزار  سایت 4G 3Gو در کشور و افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش نسل 3 به 900 شهر و نسل 4 به 742 شهر برخی از فعالیت های این سازمان بوده است.
 
وی به موضوع رومینگ ملی و هم سطح نبودن اپراتورها در میزان پوشش اشاره کرد و تاکید داشت : این موضوع با هدف ارایه کیفیت بهتر خدمات اپراتورها مطرح شد که در ابتدا با مخالفت های مختلف روبرو شد اما امروز مردم در 35 هزار روستا و 10 هزار کیلومتر جاده از سرویس رومینگ استفاده می کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترابرد پذیری را یکی دیگراز اقدامات در حوزه سازمان تنظیم مقررات بیان کرد و افزود : صدور پروانه های بهره برداری ازشبکه های ارتباطی ثابت به 17 متقاضی ، تجمیع 11 پروانه PAP و 217 ASP  از دیگراقدامات این سازمان است.
 
وی اقدامات انجام شده در حوزه ارایه پروانه ها را در جهت جمع کردن توان اقتصادی بخش ، عنوان کرد و اظهار داشت : با برداشت محدویت های تکنولوژی ، سرویس و پوشش منطقه ای و استانی به این اپراتورها کمک کرده ایم تا بتوانند با هر تکنولوژی و سرویس های  متنوع و به صورت سراسری در کل کشور ارایه خدمت کنند.
 
عمیدیان تدوین استاندارهای بخش ICT  را یکی دیگر از اقدامات سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد و افزود : در این مدت  93 استاندارد را تعریف کرده ایم و با اختصاص کد به این استاندارد ها به آزمایشگاه های مرجع ابلاغ شده است .
 
وی به هم کد سازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان در حوزه تلفن ثابت اشاره کرد و تصریح داشت : کاهش  20 درصدی هزینه دسترسی ثابت و سیار به شبکه اینترنت و کاهش 50 درصدی ترافیک محتوای داخل از فعالیت های انجام شده در راستای ارایه سرویس ارزان تر به مردم انجام شد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره درآمدهای دولت در این بخش نیز با اشاره به بزرگ شدن حجم  این بازار، گفت :  بیش از 56 هزار میلیارد ریال در سال 95 دولت از این بخش درآمد داشت که این رقم در سال 92 ، 28 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد و این افزایش درآمد با توجه به صدور پروانه ها و ارایه مجوز های مختلف  به دست آمده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.