تلفن همراه

فناوری

April 20, 2017
14:34 پنجشنبه، 31ام فروردینماه 1396
کد خبر: 83019

کنترل تلفن همراه با هدفون و حالت صورت ممکن می‌شود

اگر چه تاکنون برای کنترل تلفن همراه خود به دستکم یکی از دستهایتان نیاز داشته‌اید، اما به زودی با هدفون و تغییر حالت چهره می‌توانید این کار را بکنید.
مدتی است برنامه هایی برای کنترل گوشی با استفاده از فرامین صوتی مانند سیری و بیکسبای ابداع شده اند، اما اختراع جدید یک دانشجوی دکتری آلمانی به نام دینس ماتیس باعث خواهد شد تا کنترل تلفن های همراه برای افراد با سادگی بیشتری انجام شود.
 
سخت افزار نصب شده در گوشی ابداع شده توسط این فرد قادر به شناسایی حالت چهره هر فرد و ارسال شکلک هایی به تلفن همراه بر همین اساس است. لذا در صورت لبخند زدن کاربر شکلک یا emoji خندان به گوشی ارسال می شود.
 
این فناوری که هنوز در مراحل اولیه طراحی است، موجب خواهد شد گوشی هایی که امروزه برای گوش کردن به موسیقی به کار می روند در آینده کاربردهای گسترده تری پیدا کنند.
 
در این گوشی ها یا هدفون ها از الکترودهایی استفاده شده که قادر به شناسایی حرکت عضلات صورت و هرگونه تغییر در آنها هستند. آنها می توانند اطلاعات دریافتی از این طریق را به تلفن همراه منتقل کنند.
 
آقای ماتیس می گوید این روش به روشی جایگزین برای استفاده از تلفن همراه مبدل نمی شود، بلکه یک روش مکمل برای کاربرد گوشی های هوشمند محسوب می شود تا کنترل صوتی و دستی آن را بهینه کند.
 
گوشی ابداع شده این دانشجو فعلا با دقت 90 درصد قادر به شناسایی پنج حالت مختلف در چهره است که عبارتند از لبخندزدن، چشمک زدن، برگرداندن سر به سمت راست، باز کردن دهان و درخواست سکوت با تولید صدای سیس با دهان.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.