فناوری اطلاعات

April 24, 2017
21:52 دوشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83080

آزاد معروفی: پیشبرد ICT در تهران بدون حضور نماینده فاوا در شورای شهر امکان پذیر نیست

حضور کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ترکیب شورای شهر تهران، تنها راهکار پیگیری و حل مشکلات شرکت های خصوصیICT در مسائل شهری است.
 
آزاد معروفی، عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون شبکه سازمان با اعلام این خبر گفت: ورود مدیران متخصص مسائل  ICT و مدیریت شهری  به شورای شهر تهران، قطعا تاثیر فراوانی  بر پیشبرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه هوشمند شهر تهران دارد.
 
معروفی با تاکید براینکه حضور نماینده ICT از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در شورای شهر می تواند راهگشا باشد، ادامه داد: حضور نماینده سازمان در شورای شهر تهران فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی باعث می شود  بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به فناوری اطلاعات و کسب و کارهای این حوزه تحت بررسی های کارشناسی قرار بگیرد و مصوبات اجرایی لازم درمورد آن صادر شود.
 
مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه  ای تهران با اشاره به مشکلات شرکت های فعال در حوزه شبکه گفت: در حال حاضر طرح جامع نظام مهندسی فناوری اطلاعات و تاکید بر حضور و نظارت مهندسان شبکه در پروژه های عمران شهری ،همچنان منتظر تصمیم گیری در مرجعی همچون شورای شهر تهران است.
 
به گفته معروفی، تمامی مصوبات مربوط به اشاعه نظام مهندسی شبکه در امور تاسیسات تجاری، اداری و مسکونی باید از کانال مصوبات شورای شهر تهران بگذرد که متاسفانه این مهم به دلیل نبود تخصص و توجه لازم، هرگز در دستور کار شورا قرار نگرفته است.
 
او در این رابطه ادامه داد: مسلما حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به عنوان نماینده مطلع و متخصص حوزه فاوا در شورای شهر تهران می تواند ضمن تشریح اهمیت فاوا در مدیریت شهری، بسترساز تحقق موضوعاتی همچون شهر هوشمند و توسعه کاربرد اینترنت اشیا در شهر تهران باشد.
 
 امسال برای نخستین بار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به دلیل ضرورت حضور نماینده ای از صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات درشورای شهر تهران و به منظور پیگیری مسائل و مشکلات  بخش خصوصی ، از حضور این نماینده در شورای شهر تهران حمایت کرده و از تمامی اعضای محترم  نیز دعوت می کند تا ضمن پیوستن به کمپین حمایت از نماینده فناوری اطلاعات و ارتباطات در شورای شهر تهران (ICT1396@)  مسائل، انتظارات ، مشکلات و پیشنهادات خود در ارتباط با حوزه فاوا و شورای شهر تهران را به آدرس info@tehrannsr.org اعلام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.