اپراتورها

تلفن همراه

April 26, 2017
20:46 چهارشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83098

صدوقی اعلام کرد: افزایش سرمایه اپراتور اول به ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال

امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول از بین سه پیشنهاد برای تخصیص سود سالانه به سهامداران که شامل ۸۰ درصد، ۹۸ درصد و ۱۰۰ درصد EPS بود، تخصیص سود ۹۸ درصدی معادل ۷۰۰ تومان بابت هر سهم رای آورد.
 
57313761.jpg
امروز در سالن خلیج فارس پژوهشکده نیرو مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده همراه اول برگزار شد و طی آن سود تخصیصی به سهامداران این شرکت معادل ۷۰۰ هزار تومان رای آورد.
 
گفتنی است که سود هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران با توجه به صورت سود و زیان تلفیقی این شرکت منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۹۵، ۷۱۶ تومان و ۴ ریال بود که ۷۰۰ تومان آن به عنوان سود توزیع شده بین سهامداران تصویب شد.
 
در این مجمع که با ۹۴.۷۶ درصد از مالکان سهام رسمیت پیدا کرد، پس از قرائت دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه، وحید صدوقی – مدیرعامل همراه اول – به توضیح عملکرد این شرکت برای سهامداران پرداخت.
 
او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: سال گذشته که سال اقدام و عمل نام گرفت، سال خوبی برای ما بود و امیدواریم بتوانیم به اهداف نام‌گذاری شده در امسال هم دست پیدا کنیم. ما توانستیم برنامه پنج ساله همراه اول را طی یک سال عملیاتی کنیم.
 
وی ادامه داد: ما یک برنامه پنج ساله تدوین کردیم که آن برنامه از سال ۱۳۹۱ شروع شد و تا سال ۱۳۹۵ ادامه یافت. در پی این پنج سال ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در همراه اول سرمایه‌گذاری شد. من ۱۱ سال است که در این شرکت هستم اما سال ۱۳۹۵ از دیدگاه من بهترین سال بود.
 
صدوقی ادامه داد: با توجه به آمارهایی که سال قبل توسط وزارت ارتباطات اعلام شد، توانستیم دو درصد بیش از گذشته سهم بازارمان را افزایش دهیم و در ماه به ۴.۵ میلیون نفر پاسخگویی داشتیم.
 
وی درباره سیم‌کارت‌های واگذار شده در سال ۱۳۹۵ گفت: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سیم‌کارت به مشترکان واگذار شد، در حالی که میانگین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به عدد ۷ میلیون و ۷۴۰ هزار سیم‌کارت می‌رسید.
 
مدیرعامل همراه اول در پاسخ به یکی از سهامداران که درباره مسدود شدن تماس تلفنی تلگرام سوال کرد و گفت آیا این موضوع در سود شرکت تاثیری داشته اظهار کرد: وقتی تلگرام، تماس تلفنی‌اش را راه‌اندازی کرد، منافع ملی می‌طلبید که این سیستم در ایران راه‌اندازی نشود. به نظر می رسد مقامات قضایی بدلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده اند و مصالح کشور را در نظر گرفته اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته اند.
 
صدوقی در پاسخ به سهامداری که درباره درآمد همراه اول از مقدار تماس تلفنی پرسید و گفت آیا همراه اول برنامه‌ای دارد تا درآمدش را از طریق دیتا افزایش دهد، تصریح کرد: درآمد عمده همراه اول از طریق تماس‌های تلفنی بوده است ولی اکنون دارد جای خود را به موضوعاتی مثل دیتا می‌دهد. ما در سال‌های گذشته در بخش دیتا زیان داشتیم ولی در سال ۱۳۹۵ در این بخش به پنج درصد سود دست یافتیم که نکته مثبتی است. چرا که در سال ۱۳۹۴ از این مکان ۲۷- درصد زیان داشتیم.
 
وی در پاسخ به سوال سهامداری درباره راه‌اندازی LTE در همراه اول و عملکرد این شرکت درباره این موضوع گفت: رقیب ما در سال ۱۳۹۳ LTE را راه‌اندازی کرد ولی ما آن را در سال گذشته در محدوده زمانی شش ماهه راه‌اندازی کردیم.
 
در بخشی از این مجمع گزارش حسابرس برای سهامداران خوانده شد که در بندی از آن نوشته بود به نظر سازمان حسابرسی صورت‌های مالی همراه اول منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ جریان‌های نقدی این شرکت را از تمام جنبه‌های بااهمیت به نحو مطلوب نشان می‌دهد اما در بندی دیگر آمده بود که در افشای صورت‌های مالی حسابرسی نشده دو شرکت فرعی و حسابرسی شده یک شرکت اصلی تعلل شده است که در این مورد ناظر مجمع گفت: دو تا از شرکت‌های ما در این مورد آگاهی لازم را نداشتند و کوتاهی از جانب ما بوده است.
 
صدوقی در ادامه درباره افزایش سرمایه شرکت نیز گفت: سرمایه از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال قرار است افزایش یابد که موضوع از محل مطالبات سهامداران و آورده‌های نقدی انجام خواهد شد.
 
بعد از پایان یافتن مجمع عمومی عادی سالیانه مجمع فوق‌العاده این شرکت در مدت زمان کوتاهی برگزار شد و دستور جلسه آن انتخاب اعضای هیات مدیره بود. سابقا دو عضو هیات مدیره نمایندگان حقوقی شرکت‌های مخابرات استان تهران و شرکت مخابرات استان اصفهان بودند که آن دو شرکت ادغام شدند.
 
جلسه مجمع فوق‌العاده با ۹۵.۱۵ درصد حاضرین رسمیت گرفت و در آن جلسه جایگزینی دو عضو حقوقی جدید هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران را که ادامه مدیریت قبل خواهد بود به رای گذاشته شد. طی این رای‌گیری شرکت مدیریت همراه مخابرات ایران که صد در صد سهامش را مخابرات ایران دارد، جایگزین شرکت مخابرات استان تهران و شرکت کاراشاپ جایگزین مخابرات استان اصفهان شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.