اپراتورها

تلفن همراه

May 8, 2017
18:33 دوشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83174

رشد دستاورد های ارتباطی در دولت یازدهم

اپراتوراول تلفن همراه کشور، یک هزار و 722 شهر و دهستان کشور را با هدف دسترسی بهتر مردم به خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از شهریورماه 1394 تا امروز زیر پوشش نسل های سه و چهار و چهارونیم تلفن همراه قرار داده است.
 
 
اپراتور نخست تلفن همراه کشور اعلام کرده است که 820 شهر و دهستان و روستا و جاده از شهریورماه 1394تاامروز تحت پوشش اینترنت نسل چهار و چهارونیم( 4.5Gو 4G )همراه اول قرارداده و این عدد برای اینترنت نسل سوم ( 3G )به 902 رسیده است. 
این اپراتور اعلام کرده که زیرپوشش قراردادن این تعداد شهر و رستا با این هدف انجام شده تا هموطنان شهرهای مختلف بتوانند از پوشش گسترده اینترنت همراه اول بهره‌مند شده و سرعت بالای اینترنت خوب رو تجربه کنند.
 
تجهیز این تعداد از شهرها و هستان های کشور به نسل های بالاتر تلفن همراه از سوی اپراتوراول تلفن همراه درحالی انجام شده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم میزان شهرهای متصل به نسل چهارم تلفن همراه را 742 شهر اعلام کرده که این فناوری درسال 1392 در هیچ شهری قابل دسترس نبوده است.
وزارت ارتباطات تعداد شهرهای دارای نسل سوم تلفن همراه در دولت یازدهم را نیز 900 شهر اعلام کرده درحالی که در سال 1392 تنها چهار شهر کشور دارای این جدید ترین فناوری تلفن همراه بوده اند.
 
وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در روزهای اخیر و در مجموع عمومی این شرکت با بیان اینکه در پنج سال گذشته همواره تلاش شده محصول های جدیدی به بازار ارایه شود ،اضافه کرد: سال 1391 با ارایه 15 محصول، سال 1392 با ارایه 19 محصول و در سال 1395 با ارایه 27 محصول پایبندی به ارایه محصول جدید رعایت شده و این در حالی است که در 18 سال قبل تنها 34 عنوان محصول معرفی شد.
 
صدوقی به توسعه بازار و خدمات مشتریان همراه اول اشاره کرد و تعداد سیم کارت های واگذار شده را 12 میلیون و 400 هزار سیم کارت اعلام کرد که بیش از 9 میلیون و 300 هزار سیم کارت ثبت شده است.
وی تعداد سیم کارت های اعتباری را هشت میلیون و 500 هزار سیم کارت و سیم کارت های دائمی را 800 هزار فقره عنوان کرد و گفت: پارسال حدود چهار میلیون مشترک جذب موثر شد و توانستیم از مرز 22 میلیون و 800 هزار مشترک دیتا بگذریم و درآمد دیتا را نسبت به سال 94 حدود 115 درصد رشد دهیم.
 
مدیرعامل همراه اول ضریب نفوذ این اپراتور در کشور را 84 درصد اعلام کرد که جایگاه دوم بیشترین سودآوری را در میان یکصد شرکت برتر ایرانی دارد و تصریح کرد: جایگاه همراه اول از منظر دائمی و اعتباری در جنوب آسیا اول، خاورمیانه هشتم و دنیا 22 است.
 
به گفته وی، روند رضایت کلی مشترکان این اپراتور در سه سال گذشته افزایشی بوده است.
حرف جی (G )نشانگر کلمه (Generation )یا نسل است که با بالارفتن عدد همراه حرف جی این مفهوم انتقال می ‌یابد که تکنولوژی مورد استفاده در نسل مورد نظر ارتقا یافته و کاربر با ویژگی‌های جدیدی در تلفن همراه خود مواجه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.