تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 17, 2017
10:13 چهارشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83231

نصب ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز در هزار نقطه روستایی

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات با اشاره به تجهیز۲۷ هزار روستا به اینترنت از راه اندازی هزار ATM در روستاها برای ارایه خدمات جدید بانکی خبر داد.
 
مهدی راسخ، معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبان وزارت ارتباطات در جلسه توجیهی کنترل قرارداد ارایه خدمات پولی و بانکی از طریق دستگاه خودپرداز ATM  در دفاتر ICT   روستایی، گفـت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، توسعه یکپارچه کشور و کاهش شکاف جامعه شهری و روستایی، دراولویت برنامه های وزارت ارتباطات بوده و اقدامات مهمی در این راستا انجام شده است.
 
وی تجهیز ۲۷ هزار روستا به اینترنت را یکی از برنامه های اجرا شده در راستای کاهش شکاف جامعه شهری و روستایی بیان کرد و افزود : همچنین ۱۸ هزار روستای دیگر هم برای تجهیز به اینترنت در دست اقدام است.
 
راسخ به ارایه خدمات جدید بانکی به عنوان یکی دیگر از برنامه های مربوط به توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح مناقصه ای برگزار شد که پست بانک ایران به عنوان برنده این مناقصه، نصب و پشتیبانی هزار خود پرداز در هزار نقطه روستایی را عهده دار شد.
 
همچنین خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک ایران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه پست بانک ایران بانک تخصصی ICT   ایران است، افزود: بر اساس سیاست های اقتصاد مقامتی اقدامات موثری در مناطق محروم انجام شده است که نصب و راه اندازی هزار خودپرداز در هزار نقطه روستایی یکی دیگر از این اقدامات است.
 
وی تصریح کرد: ما تلاش داریم بر اساس این طرح بهترین و شایسته ترین خدماتی که مورد انتظار وزارت ارتباطات و مردم باشد در روستا ها ارایه کنیم.
 
مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه از زمان امضای قرارداد، برنامه ریزی برای اجرای آن انجام شده است، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم ارایه بیشترین خدمت به بیشترین افراد ساکن روستا که یکی از اهداف این طرح است را بتوانیم انجام دهیم و بستری را نیز برای برنامه های آینده در این حوزه فراهم کنیم.
 
وی تاکید کرد: بر اساس این قرارداد در هزار نقطه روستایی کشور که فاقد ATM هستند در ابتدای کار به مدت پنج سال این دستگاه را نصب و ارایه خدمت می کنیم و در این نقاط تقریبا تمام سرویس های بانکی مانند حواله، شارژ، دریافت های نقدی  و غیر نقدی و پرداخت قبوض از این طریق انجام می شود.
 
مرتضی براری، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در سخنانی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در استان ها را توسعه خدمات الکترونیک در روستاها اعلام کرد و افزود: با مجهز شدن ۲۷ هزار روستا به شبکه باند پهن که از ۴G هم تکنولوژی بالاتری دارد، براساس برنامه ششم توسعه باید چهار خدمت محوری در روستاها توسعه پیدا کند.
 
وی با اشاره به ارایه خدمات بانکی توسط پست بانک به عنوان یکی از مهمترین خدمات ارایه شده در روستاها، تصریح کرد : توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور باید منجر به رونق اقتصادی و اشتغال و باعث ارتقای شاخص آموزشی در روستاها شود.
 
براری تاکید کرد: البته بخش خصوصی هم با ایجاد این زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در روستاها اعلام آمادگی کرده است و مدل های اقتصادی فعالیت این بخش نیز برآورد شده است.
 
براری اظهار امیدواری کرد در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید، این اقدامات باعث اشتغال، اقتصاد پایدار، تولید محتوا و توسعه بخش اقتصاد کشاورزی در روستاها شود.
 
همچنین در این جلسه که برخی از مدیران ستادی وزارت ارتباطات و پست بانک ایران و نیز مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانسی حضور داشتند، مباحثی درباره نحوه اجرای این قرارداد و نصب و پشتیبانی دستگاه های ATM  مطرح و به سوالات آنان پاسخ داده شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.